lördag 21 januari 2012

Simhallens hemligheter

Av med skorna, fram med plånboken som ligger längst ner i väskan.. Tusen saker som greppas istället för det man ska ha. "Simma? 30 kronor" säger tantan med lite väl slö röst. "Taaaack" Byta om. Handduken på och runt kroppen hela vägen in i simhallen eller lämna den här? Åh fy, bära eller brista. Utan. Speglar överallt och stengolv som gör att fläsket dallrar om möjligt ännu mer. Fattas bara skräckmusik a la drakula när jag vandrar in i simhallen som Morran i mumindalen.
Kan tänka mig någon slags dämpande matta som gör att kroppen kommer i gungning i takt med att man går = dallrandet kommer i takt och man ser mindre fläskig ut? Kanske. Stengolv it is. Och åh fy fan där var speglen me ja. Lika illa idag me ja.  Bitter bitter... Fina freeeescha bikinis från någon fjantig modesida (beställt såklart) blandat med gamla slappa baddräkter från tidigt 60-tal. Rakade muffar, orakade. På mindre än en minuet har (tyvärr) ögonen glidit igenom hela radens muffar & tuttar som friskt blottas där mitt framför ögonen på en. Oavsett om man vill eller inte. Tycker personligen det är rätt skönt att se "riktiga" kröppar. Nu snackar vi inte dagens barn-kroppar som är i storlek med grannens tolvåring, utan vi snackar gött häng efter 3 härliga graviditeter, det där ärret som pryder någon kropp, några breda häckar, några smala rynkiga lår, en päronkropp där ja, en fetknopp där, någon mullig mystant där, något bröst som är större än det andra, något rejält cellulit-lår. Amen, äre inte gött att se annat än det uppmålade som vi omges av varje dag så säg! I looove it.

In i simhallen. Hamnar bredvid en trevlig tanta. Sjukskriven säger du? Armen? Jaha, jaja. Simmar på så friskt det går med prat-meistern bredvid. Missförstå mig rätt, jag gillar det. I ögonvrån ser man den störiga gubben med fula tajta simglasögon som simmar frenetiskt fram&tillbaka på en egen del. (stör mig satan att han inte kan simma "runt" som alla andra) Värk va det ja? Jaha, jahopps. Jasså har du hund? Åååååh. Hund. Tankarna fladdrar hem till min katt. Dags att gå upp? Visst visst. Jag & tantan slår följe in till duscharna. Åh nej. Duschmomentet. Där står vi nakna bredvid varandra och snackar sjukskrivning och det enda jag ser är hennes hängtuttar. Hur många kroppar man än ser så är det ändå så att ögonen dras iväg, precis som det sitter en magnet i hennes tutte och andra delen fastskruvad i min hornhinna. VILL INTE se. Önskar jag hade tunnelseende för en gångs skull.

Vidare in i omklädningsrummet och vissa tanter är mer groteska än andra. Slänger upp benen på bänken, blottar allt och torkar friskt hela kroppen medans alla andra kan iakta. Bilder som tyvärr kan fastna i huvudet en lååång tid framöver. (fy fan)
Påklädd, osminkad (röd i fejjan) och klar så var simhallens pass över för det här gången.

3 kommentarer:

Jenna sa...

Haha! Du är lika störd som mig :P var i simhallen en gång och skulle duscha, kom in där och såg en tjej som stod och rakade muffen, där, helt offentligt. Hon vände och vred och vresade, jag fick verkligen hålla mig för skratt! Tur att jag stod i duschen för jag kissade nog ner mig. Simhallen är kul! :P hoppas allt är bra med dig Hanna! Kram från Jenna

Storgatans sa...

Men så glad jag blev över din kommentar Jenna! Sitter här och flabbar för mig själv för jag förstå PRECIS hur det såg ut! Hahaha! Allt är på topp här, hoppas allt är skitbra med dig också! :) Kramar!

Emma sa...

Alltså, hahaha! Kan inte sluta skratta!
Kanske därför jag aldrig vill till simhallen ;) Var inte gamla hederliga "Thorbjörn kopian" där också? ;D