onsdag 18 januari 2012

fröken fläsk

Jag är helt död och känner faktiskt mest för att sitta inne, eller alternativt ligga, under en varm filt. Fryser sååå jäkla mycket och har ont i huet. Om jag tänker ta en alvedon? Aldrig. Har druckit 1 glas vatten idag så där har vi anledningen till huvudvärken. Får helt enkelt skylla mig själv.
Måste ut och röra på mig fast att jag inte vill. Vågen vill.. & även måttbandet om det ens går runt denna fjällvita fläskiga kropp? Knappt värt att prova för då lär jag inte gå ut mer denna veckan.
När man är tvingad att gå ut såhär så säger hjärnan helt plötsligt att man inte alls är så fläskig som man ser med egna ögon att man är på morgonen. Eller innan fest, då är man alltid fläsk. Undrar om det är meningen att orden ska vara lika? Fläsk, fest? Ah, inte så lika ändå. Men JOBBA och JOBBIGT är lika. Konstigt nog.

Har kommit fram till två saker som gör att min toleransnivå sjunker drastiskt.

1: folk med dålig munhygien. Då snackar vi inte lite halvkass andedräkt, typ mjölkandedräkten, utan vi snackar tunga grejer. Har ni någonsin träffat en människa som har så kass munhälsa att du nästan fryner med näsan när munnen på vederbörande öppnas? Det har jag, flertal gånger. Köttfärsandedräkten blandad med cigarettlukt är en going som jag aldrig vänjer mig vid. Dom som luktar bajs i käften umgås jag inte ens med, för jag står inte ut helt enkelt. Fyyyy fan rent ut sagt.
Har funderat otaliga gånger på att hjälpa tandlossningen på traven. Vad sägs om att bjussa på lite granit-muffins? Eller grus-drömmar? Kan funka. Det är ett under att tänderna sitter fast på människorna.

2: Folk som är lama. Ni vet folk som inte kan dra till med smile-banden ens lite? Dom som inte kan hålla upp dörren för folk, dom som inte tackar för maten, ler när någon (jag) skämtar eller va lite "pigga" i rösten? Jag blir bara så  t r ö t t  på dom.

Sådär ja. Nu ska fläsket ut på promenad. (Fy fan) Om man är så stor som jag så är det jobbigast i början, innan man kommit i gungning, sen rullar det på utav bara farten. Ju tyngre man är, desto bättre gung. (Gäller inte joggning)

Over and out / fröken fläsk.

5 kommentarer:

Lina sa...

Hanna! satan va många elever det är som har dålig munhygien! Man får väldigt ofta trycka ryggen mot dörren för att komma så långt ifrån den öppnade illaluktande truten som möjligt. Jag dör!

Storgatans sa...

Men ja. Hörde ett tips från en som varit i branchen länge, hon sprutade satan med parfym på handleden så hon kunde lukta på det när det behövdes!

Carro sa...

Du är fördjävla rolig du Hanna! Jag blir så sjukt glad av att läsa din blogg. Även fast du försöker vara bitter ibland så skiner din genuina glädje ändå igenom. Det är gött med lite självdistans men nu tycker jag att du är lite orättvis mot dig själv. Du är en fantastisk människa, längtar tills vi ses igen!

elin sa...

Jag kan inget annat än att hålla med carro här. En av dom bättre, ja det är du Hanna!

Storgatans sa...

Ni är så goa båda två! Tänk att ni är anledningen till att jag är glad me... hur bra är inte det? Hur bra som helst! Puss på er goingar! <3 Tack för era fina ord! :)