onsdag 18 januari 2012

Morgon här hemma



Morgon här hemma. Älsklingen kom hem efter nattjobb och jag var vaken redan innan han satt nyckeln i låset. Mitt i sömnen vaknade jag till av en viss katt som glatt attackerade mina fötter som stack utanför täcket. Aaaaaaaaaaaj, SELMA! Mysan springer för livet därifrån och tror att vi ska leka. Ut från sovrummet, genom vardagsrummet & tillbaka igen. Snabb vända ut till vardagsrummet igen och ger sig på mina blommor som tyvärr inte klarade av pressen från henne här hemma. Måste köpa nya.. (eller tar vi dom fina verklighetstrogna fejk-orkidéerna för dom är inte lika utsatta.) "SELMA! Nej!!!!" Som om hon bryr sig?  Icke. Upp & hoppa, morgonrocken på.
Älslingen kokar ägg till mig medan jag försöker rädda ansiktet. Flåtigt hår -check. Mössa på? Jajemänsan!

Onsdag idag & idag är jag både pigg & pepp. Igår var seeeeegt. Fy för vad segt. Somnade i sängen halv 10 för jag var helt död. Ny dag idag & nya tag.

1 kommentar:

elin sa...

Hahahah, asså den katten.haha kan tänka mej aaaaaaaaaaaaj när hon sätter sina tänder rätt i fötterna. Kattjävel verkligen. Bra morgon förövrigt. Tycker alltid du har mysmornar ;)