söndag 15 januari 2012

3-rätters x 2

Här har det lyxats med mat i snart dagarna 3. Glömde ju bort att berätta att vi även fick förrätt hemma hos Terese. Sparrissoppa med handskalade räkor som topping. Så gott!!

Igår var jag & Lars sugna på lite mys-mat så vi bjöd hit Ida på 3-rätters. Fick en extra besökare också. Lilla M var också sugen på mat så hon fick såklart också. Så trevligt så! Till förrätt fixade Lars toast skagen och jag körde en specialare med avocado skagen. Mums! Till huvudrätt blev det entrecôte med vitlökssmör, bea, klyftpotatis och sallad och till efterrätt hade jag fixat chokladmousse med mintsmak. Heja heja!

Senare kom Joel & lite senare trillade Emil också in. Kul! Film, kaffe, chips & dippa, godis förgyllde resten av kvällen. En riktigt go lördagskväll.

När vi var hemma hos Terese i fredags så bjöd hon på ett skitgott kaffe som vi var tvungna att köpa med oss hem från affären igår. (Till&med JAG tyckte det var gott!) Zoegas Dark Temptation hette det. Tips tips!

Här har ni det. Prova vet jag! Eller kom hit så bjussar vi på lite gött kaffe. Mm!

Morgonen har flutit på här hemma. Jag har hunnit diska undan sen igår, städa lite grann & gjort frukost på sängen till Lars. Det är konstigt, men när någon annan gör mat/frukost till en så blir det mycket godare. Lars är välförtjänt av lite extra uppvakting faktiskt. Nu ska här målas brickbord än en gång & sen blir det nog en runda i bilen om jag känner oss rätt!

Förrätten här hemma igår. Liiite trångt runt soffbordet, men finns det hjärterum finns det stjärterum!

Min specialare.
frukost på sängen!

Inga kommentarer: