söndag 22 januari 2012

Myslördag




Eftersom min Lars jobbar helgen så ville jag vara lite snäll och ha maten färdig när han kom hem från jobbet igår. Var riktigt sugen på soppa och hittade ett recept i Katrins bok men kände för att ändra om det lite. Letade på internet och hittade ett annat recept som föll mig i smaken. Soppan blev, faktiskt, suupergod! Riktigt god! Jag är alltid negativ när det är jag som lagar maten men igår fick tillochmed jag erkänna att jag lyckats! ;) Lars kommentar gjorde mig gladast: "Vet du vem som blivit imponerad av det här? -Nej? -Karl!" Om Karl hade blivit imponerad så är det bra saker. Så Karl, om du läser detta: Jag ska bjuda dig på fisksoppa nångång! :)

Vill ni ha receptet så kan jag lägga upp det? Det är LCHF-style såklart Carro! ;)

3 kommentarer:

Vita Vardagen sa...

Åh, ser att ni också hade en riktigt mysig lördagskväll :)
Va bra att du stödjer mig i kamerafrågan. Det blev en Nikon D5100, ojojoj så roligt det är! Funderar på att köpa ett stativ också så att man kan förlänga slutartiden och få in ytterligare ljus i bilderna. Kan definitivt behövas en dag som denna när det snöar och regnar om vartannat.
Nej jag förstår att du inte vill radera bilder, men kanske kan du lägga över dem på en extern hårddisk eller så?
Hoppas du har en mysig söndag. Själv ska jag sitta på bibblan i några timmar framöver nu :S
Kram Johanna

Carro sa...

Jag vill jättegärna ha recept! Mer än gärna! (jag åt potatismos idag!) Kraam

Storgatans sa...

Carro, recept kommer inom snar framtid! Skit i att du fuskade, det är en ny dag imorrn. Jag var på 95årskalas idag så då fick en liten bit smörgåstårta åka ner ;)Kanske kan ses i veckan hörru! KRAM!

Johanna: Stativ hade nog varit en bra idé! :) Du tar fina bilder redan tycker jag! Kram!