måndag 9 januari 2012

05:28

05:28 kollade jag på klockan efter att vaknat av massa pussar och en svag röst låångt bort i drömmarna "gumman? älskling? Duuu, jag ska gå nu" Slog upp ögonen fast att jag tyckte det kändes som att jag stängt dom nyss. Pussade tillbaka. "Älskar dig" ekandes i trappan efter han. Dörren låstes.

05:28... Ut och gå en runda kanske? Njepp. Ska ju ut ikväll med kvartett svett så det får räcka med motion för dagen. Gick iallafall upp. Man hinner ju med massa saker innan jobbet då.
Samma rutin varje morgon... Klockan ringer, katten kommer upp sekunden därefter och myser in sig på mitt bröst. Precis som hon vet när klockan ska ringa. Ligger jag på sidan hoppar hon glatt upp och tar plats på höften, vilket är rätt lätt eftersom jag inte är den tunnaste tjejen precis.
Jag går upp, in på toaletten. Dörren öppen så min mysfia slipper sitta & jama så mannen i huset vaknar. Hon kommer in och kelar när jag sitter där. Morgonkissad & klar, fumlande, snubblande ut till tvättstugan. Katten in i duschen, jamandes efter vattnet. Sätter på duschstrålen så hon har något att leka med, medans jag tvättar av fejjan. På med ansiktskräm, smink. Kör en bedömning på håret. Mössa eller inte.. Idag klarar det sig nog. Tjoff tjoff, färdig. Stänger av duschstrålen och vandrar ut till köket med katten som sällskap.

Två ägg i kastrullen, i med vatten och på plattan. Fyller på kattmaten och mysfian spinner högt när hon dansar runt skålen för att få ta sin mat.
Sätter ner skålen & sticker ut till vardagsrummet för att sätta på tv'n. Nyhetsmorgon standard varje morgon här hemma. Äggen färdiga!

... nu är frullen nere & jag har hunnit slökolla igenom lite bloggar & så Hemnet förstås.

Förutom det dagliga morgonmyset har jag hunnit med att diska all disk, avkalka ett par grytor och kokat upp vatten i dom, städat undan köket, fixat lunchlåda (skitsvårt, tog en sallad & la i en låda) Bäddat sängen, plockat undan kläder, fixat träningskläderna tills ikväll, smörjt in mina stövlar. Japp, ni hör. Man hinner med huuuur mycket som helst om man går upp tidigare!

På nyhetsmorgon snackar dom om den SJUKA pappan som lämnade sin unge att hem efter en innebandyturnering som pappan tydligen inte var nöjd med. Som något straff. VAD är det för feeeeeeel på folk?!  Jag blir trött & vill hämta hit ungen så han slipper idiot-farsan.

Nej ni, nu ska jag gå och göra mig färdig inför jobb.. Hoppas ni får en bra dag allihopa!

Inga kommentarer: