söndag 1 januari 2012

Årets sista dag

Årets sista dag tillbringades på det allra bästa sättet, tillsammans med nära & kära. (Dock tyvärr utan min bättre hälft..)
Började dagen med en låååångpromenix i skogen tillsammans med allra finaste syster. Traskandes upp & nerför backarna pratandes om det kommande året och året som gått. Mysig förmiddag.

Nyårsafton kväll firades hemma med familj och vänner. Nog faktiskt mitt nyktraste nyår på 10 år. Innan 12-slaget drog jag & mina bästa vänner in till stan för att kolla in raketerna. Säger som mitt gubbtroll sa för någon dag sen "det är som man kommer in mitt i ett krigande Bagdad" Folk är INTE friska. Det första som mötte oss på torget var en raket som kom rakt mot oss. Folk riktade medvetet raketer mot folksamlingarna (?) Någon fjortis tände på en raket och la den i en soptunna så den sprängdes. Inte en, utan 2 gånger. Några andra försökte dra ner julgransbelysningen från granen (?) En kille gick förbi ett elskåp där det stod en tom ciderflaska. Vad gör han tror ni? Slår ner flaskan så den krossas mot marken och glas flyger överallt. "Det där var väl ändå jävligt onödigt gjort?" skrek jag. Fick ett "HÅLL KÄFTEN KÄRRING" tillbaka. Kärring va det ja.
Har folk ingen hjärna längre?! Bortförklaringar som "men jag va ju full" eller "men dom är inte så gamla" funkar inte på mig. JAG har varit både full och dum, men ALDRIG betett mig så illa.


Skit samma.

Eftersom att varken jag eller mina systrar uppskattade detta stack vi hem till mig och satt där och snackade igenom allt och inget i ett par timmar innan vi trötta sa hejdå.

Idag är det 1 januari 2012 och jorden sprängdes inte detta året heller. Välkommen 2012 säger jag!

lyx att ha nära till såhär fin natur.


blåbärsris i närbild.

fin dag!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Fina bilder:-)

Storgatans sa...

Tack snygging! Inga avancerade, men kul att ha! :)