fredag 13 januari 2012

Hanna - Choklad = 1-0

Åt inget choklad igår. Nopps. Jag drack inte the heller för den delen utan borstade tänderna så jag skulle bli avskräckt från att äta överhuvudtaget. Borsta tänderna är det tråkigaste jag vet så jag gör fan inte det 2 gånger samma kväll. Tackar för peppningen Ems & Elin!  ;)

Klockan är snart 9 och jag har redan hunnit med en timmes motion tillsammans med Ida. Skönt att ha det överstökat! Imorse vaknade vi av att en ruta krossades, tydligen är det 4:e gången denna veckan. VAD är det för fel på folk?! Pundarjävlar. Stör mig fruktansvärt på folk som inte kan skillnaden mellan mitt och ditt och folk som förstör utan egentligen någon anldening. J-vla idioter. Hade det varit min ruta och jag sett det så hade jag förvandlats till Lisebeth Salander och gått bärsärkargång deluxe-versionen.

Iallafall. Anledningen till att jag är lätt irriterad är för att denna krossade ruta körde jag i med, inte min, utan Lars bil. Japp. Om jag blev vansinnig? Japp. Om det var mitt eget fel? Japp.
Stör mig fruktansvärt på detta eftersom att jag visste om att rutan krossats men trodde det var på motsatt sida. Såg inte glaset på marken för väktarna som stod på andra sidan, jag uppfattade helt enkelt situationen fel. Jävligt fel. Dessutom var deras bil parkerad så att man inte kom förbi utan att köra över på andra sida, vilket jag gjorde. När jag var jämnsides med dom upptäckte jag var bilen var & så fort jag hörde kraset krossas under Lars fina däck stannar jag, går ut och kollar hur det ser ut och utbrister sen "Ni kunde väl för fan sopat in det till kanten!?" DÅ flyttar sig en man (dom var 3 som stod och "vaktade" rutan som redan krossats) och börjar sopa in det till kanten. Taaaaack.
Det är mitt egen fel men hade det varit jag som varit väktare hade jag markerat glas-möget lite mer. Typ ställt mig på den sidan och visat att man kunde försöka köra bredvid. Inte rakt över som jag gjorde.. Mög. Hoppas verkligen däcken klarade sig, det verkade så.

Fram tills detta hände var jag på solskenshumör, vilket jag snart är igen!

Så, pepp pepp! Idag händer det iallafall roliga grejer. Jag & min bättre hälft (som förövrigt var ko-lugn med däcken) ska till Maaaalmö idag. Vi har hittat ett brickbord på blocket som ska inhandlas för julklappspengarna vi fick av världens bästa mormor. Detta bordet ska få sig en renovering här hemma så det kommer passa in här perfekt vid schäslongerna. Så fint kommer det bli!
Senare i eftermiddag blir det en tur inom bästa kusinen Terese. Ska bli skitkul! :) Nej, nu ska jag göra mig färdig här. Ha en bra dag allihopa!

Här är vårt bord som ska hämtas! Kommer bli SÅ fint!!!! Bild lånad från blocket.

4 kommentarer:

Jenny sa...

Jahaaaa kusinen Terese, men kusinen Djenny då :)?? Allt bra med dig? Kram

Storgatans sa...

Djenny Djenny.... du var helt enkelt inte bjuden.. Haha, skoja bara! Allt är skitbra här! Med dig? Tycker det var så jävla trevligt igår så vi får ju helt enkelt trippla trevligheten nästa gång & ta med dig me! Vad sägs om den planen?! :D KRAM!

Jenny sa...

Nehe skit i det då ;). Men seriöst måste vi ha en date snart :). E så jäkla tradigt bara för jag jobbar varannan helg och Ted har jouren en så där e bara en ledig i månaden :(. Have a nice day :). Kram

Storgatans sa...

Jag håller med om att det ska dejtas & det snart! Boka in den lediga helgen då så slår vi ihop oss allihopa en kväll? :) Det tycker jag faktiskt att vi borde :)Ha en bra dag du me snygging! KRAM!