onsdag 4 januari 2012

Onsdag

Kände att rubriks-inspirationen släppte lite där. "Onsdag" it is och onsdag får det va. Japp!

Idag är jag på 1000 gånger bättre humör. Skönt när inte huvudet spränger av irritation & ilska och man kan öppna munnen utan att det kommer eldslågor ur munnen, eller opassande ilska för den delen. Fattades bara en svart slimmad dräkt och jag kunde extraknäcka som jävulen själv igår.

Vet inte vart detta kassa humör kom ifrån men jag kan säga som såhär att det följde mig in i sömnen.
Var, trots stormen, ute och motionerade igår. Detta gjorde inte saken bättre..
Kläderna på, mössan långt nerdragen, musiken på full volym dunkandes i öronen och humöret så kasst det kunde vara. Kom utanför dörren, drog upp tempot och efter en stund närmade jag mig en tant. Misstänkte att hon inte skulle höra mig och säkerligen bli rädd, så jag började tjoa för glatta livet. "Hallåååå" "Här kommer jaaaag" "Tut tuuut" "Här kommer jag springandes" Ni fattar. Tjoade på och när jag kommer upp jämnsides med tanten (kärringen) blev hon rädd varpå jag utbrister "Oj, förlåt! Det var verkligen inte meningen att skrämma dig" Vet ni vad hon gör? Blir förbannad på mig. (!!!)

Ber syrligt om ursäkt en gång till och försvinner sen därifrån samtidigt som jag önskar att hon ska få ett träd i huvudet.. Schysst tjaja jag.
Joggar på i 0,1 km/h med kraftigt motstånd av stormen och trampar helt plötsligt ner i en vattenpöl på två dm så båda fötterna blir blöta upp till anklarna. Hääärligt. Snart därefter kommer en bil och kör i samma vattenpöl som jag precis flyttat mig från och vart kommer vattnet tror ni? ÖVER HELA MIG. Man tror inte det är sant.

Förstå min ilska. Väl hemkommen igen körde jag stum-trixet. Sa inte ett ljud utan duschade, trixade ioordning mig och la mig under fullständig tystnad. Fanns inte mycket över till glädje om man säger som så.


IDAG har det varit andra bullar. Jag har jobbat på och haft gött humör hela dagen trots rätt så ensidigt jobb just idag. Kollat snabbt i affärer efter jobbet och avslutat kvällen med Lars familj. Hur bra som helst. Nu ska jag gå och lägga mig hos stackaren som står ut med mig. Det, och mycket annat, älskar jag han innerkligt för.


Nedan kommer två bilder på ett, kanske inte så smickrande, par skor som jag hittade på rean. SÅ varma & sköna! Får fundera lite till..


clarks originals.

3 kommentarer:

emma sa...

Klart du ska ha skorna! :)

elin sa...

haha viiilken jävla dag. Den dagen var inget att ropa hej för. Älskar att läsa dina blogginlägg :D Man känner verkligen igen sig, tur din dag är bra idag iallafall!

Storgatans sa...

Borde ju nästan det Emmsen! ;P SÅ sköna (tantvarning som går på att dom är sköna... haha) ;)

Elin... DEN dagen. Fyyyy för. Det var en sån dag då man skulle stannat inomhus så man slapp se någon! ;) Droppen var ändå när bilen skvätte ner HELA mig! Haha. Ja, fy ;)