tisdag 24 januari 2012

Kvartett i svett #4

Kvartett i svett har nu haft sin fjärde jogging-dejt. Igår höll Ida i rundan och vi tog oss runt hela rundan på över 5 km utan att stanna. Högre tempo än dom andra gångerna så det går framåt, även om man emellanåt vill dö på plats. Första delen av rundan hade Ida valt att ta oss upp för den värsta backen som finns.. Jobbigt som * men vi alla klarade det. GÖTT!
Har sovit som en stock inatt och tydligen snackat massor i sömnen. En av meningarna som Lars noterat va "jag tycker inte om att jogga" Ha ha.. nej vad säger man? Jag är inte jogging-tjajan men försöker faktiskt att börja tycka om det. Försöker.. Dock är det skitkul att träffa tjejerna och ha våra måndagsdejter!! :)

Idag är det tisdag och jag och fixen har redan haft vår tisdags-dejt. Dejter hit och dit men fy för så trevligt & kul det är!
Börjar senare idag så hela dagen går åt till att jobba, därför jag fick trycka in träningen vid 6 imorse. (för att få den gjord!!!!)

Tittar på nyheterna och det eeeviga sosse-snacket. Är inte insatt men har väl åsikten precis som andra om att Julholt ska väck men jag kan tycka att man kanske gått lite väl hårt åt honom. Tycker han är kass i huvudet som gjort som han gjort, alla har ett val. MEN, det finns en människan bakom allt detta också och jag tror han är rätt så medveten om att han gjort kassa val nu vid detta laget.
Tycker förövrigt att folk hatar för mycket (så även jag ibland) Människor man inte ens känner kan man sitta och störa sig på. Lustigt det där. Jag försöker iallafall att tänka till och fråga mig varför jag reagerar som jag gör. Finns en grej jag ofta frågar mig "vem äger problemet" eller "vem har sten i skon" Svårt att förklara men i stora drag frågar jag mig vem det egentligen är som gör fel. Om jag har en sten i skon får jag ta väck den, om någon annan har det så är det inte så mycket jag kan göra så då skiter man i det. Mer om det i ett annat inlägg ;)

Nu ska jag fixa iordning lite här hemma. Puss haaaaaaj!


3 kommentarer:

Emma sa...

Kommer sanningen fram i sömnen? ;D
Men nej det är inte kul att jogga SJÄLV och höra allt flås. Men att jogga med ER, det är kul! :D

Nu får vi se vart du hittar på tills nästa måndag (väntar med spänning!).

Malena sa...

Vilken underbar sida du har! Jag är vän till Emma och smög hit en vända ;) Jätte härlig läsning och super fina bilder. Super söt katt dessutom <3

Kram

Storgatans sa...

Emma: Hahaha, den gör väl det... ;) Säger som du, jogga ensam är ju dödens tråkigt men tillsammans med er så är det skitkul!! :) Jag ska spana järnet efter en rolig runda. Så tråkigt att det är så mörkt bara för annars finns det MASSOR bra här! (dock jobbiga) :)

Malena: (svara lite här också :) ) Tack snälla du för dina fina ord, jag blev skitglad när din kommentar tittade fram! Visst är min lilla mysfia söt! :) Är så glad att jag har henne :) Kram!