lördag 7 januari 2012

Nya tv-bänken & tjuvkik

Tjejen som aldrig blir nöjd här.. Guuud som jag har ändrat här hemma, fram & tillbaka, fram & tillbaka. Blir så trött på mitt ändrande ibland, men sen så blir det oftast bra i slutändan så jag får nog fortsätta med samma race.
Kastade ju ut julen direkt efter nyår och tog in lite vinter-vår istället. Här kommer lite nytagna bilder från idag. Kass kvalitée och vissa är lite gryniga & mörka men så får det bli när det är tråk-väder ute!


Tulpaner & lite rosa detaljer.

inramad N.Y-puss, spargris & en fin ljuslykta får pryda hyllan över tv'n.



denna blir jag aldrig trött på! Absolut en av dom bästa presenterna jag någonsin fått. Emma prickade verkligen mitt i prick på denna. SÅ jag över den!

här ser ni den nya fina tv-bänken!



Denna väggen gör mig gaaaaalen!!!! Får aldrig till det. Skulle kanske införskaffat ett stort, maffigt vitrinskåp? Har ett brickbord med marockansk stil på g som ska få stå bredvid schäslongerna men sen har vi ju väggen bak... Nu hänger det 2 tavlor men det ändras snart igen om jag känner mig själv rätt..

eftersom den andra tavlan försvann till väggen mittemot så fick jag rota fram en gammal tavla..

Jag veeeelar och velar här hemma. VAD ska jag ta mig till med väggen? Har haft "problem" med att få den snygg sen jag flyttade in här för över 2 år sen. Tavel-lister har varit ett alternativ, likaså en tavelvägg.  Ett stooort maffigt coolt vitrinskåp skulle också kunna vara en lösning, eller en läshörn, men då blir det dumt & tomt i mitten av rummet istället. Nej, jag får vela vidare här hemma! :)

5 kommentarer:

Emma sa...

Du lyckat, alltid så fint! Gilla! :)

Vita Vardagen sa...

Inredningsproblem, ja det känns som man alltid hamnar med den där tomma väggen. Väggen som vi tittar på när vi sitter i soffan är supertråkig och jag vet inte alls vad jag ska sätta upp där. Men tavelvägg är ofta en bra lösning. Jag tror jag ska sätta upp enkla vägghyllor där, kanske skulle passa på din vägg också?
Men Hanna, så fint ni har. Riktigt avis på era vackra fönster, det fantastiska trägolvet och givetvis på kakelugnen. Din lyckost :)
Puss&kram Johanna

Storgatans sa...

Emma: TACK!!!! :) <3

Johanna: Den där tomma väggen.. känns som den retar ihjäl mig ibland medans andra inte ens lägger märke till att den skulle kunna vara tråkig. Ibland tänker jag att saker behöver "växa" fram så det är där jag och väggen är i nuläget. Vi växeeer! ;P Tavelvägg är iofs ett bra alternativ men har en tavelvägg i hallen bredvid så är rädd att det blir "för mycket" Vet inte :) Vägghyllor blir säkert suuperfint hos er! Kan vara ett alternativ här me ja!
TACK! Jag blir så glad av snälla kommentarer! Älskar också våra fönster, golv & framförallt kakelugnen. Det gör så mycket! :) Puss & kram!

Elin sa...

vAD FIN tv-bänk ni har skaffat, jag läste att ni hade köpt en men sen har jag inte sätt den. Men kanonfin. Hmm kan du inte köpa en bredare tavla eller något då? Jag tycker själv du har inrett jättefint som alltid men när du väl kommer på¨en lösning så kommer det bli kanon. Kram

Storgatans sa...

Tack fisen, samma som din där hemma tror jag. Bestå från Ikea? Visst har du också en sån? Tror det :) Ja, en bredare tavla eller göra ett gäng canvastavlor av egna foton kanske. Eller en lååång tavellist med massa småfint på. Jag får se! :) Du är så söt som bryr dig. Tack. Älskar dig! Va rädd om dig. KRAMAR!