lördag 14 januari 2012

Lucky 13

Fredagen den trettonde visade sig från sin bästa sida igår. (Förutom att jag körde över krossat glas då...)
Hade en skitbra dag tillsammans med massa godingar. Började morgonen med en timmes motion tillsammans med syster. Vidare hem, duscha, fixa iordning, frulle, sminkning (rädda det som räddas kan) och ta på sig kläder. Hepp hepp. Älskling hann med att köpa en bil också innan vi skulle sticka till Malmö så den körde vi och hämtade innan vi gav oss iväg till Maaaalmö. Malmö hade strålande sol igår och bjöd oss både på ett skitcoolt brickbord, en mysig fika & lite strosande i affärer innan vi tillslut packade in oss i bilen och drog vidare hem till kusin med familj.

Landade hemma hos Terese & familj runt halv 5 & där spenderade vi sen hela kvällen.Vi blev riktigt bortskämda med både mat & dryck. Terese sa att hon hade varit sugen på att laga mat... det märktes. Det bjöds på MASSA gott. Guud så duktig hon är på att fixa i köket! Det bjöds bl a på baconinlindad fläskfilé, lamm, supergod sallad, tzatziki, någon annan god sås, "potatistårta" (såg ut som en tårta) champinjoner. Mm! Så himla gott! Älsklingen drack vin & whiskey och jag drog lotten att köra hem även denna gång. Till efterrätt blev det vaniljpannacotta & frukt. Hade verkligen en toppenkväll! Detta ska absolut göras om.
Vi körde hem lite innan 12 och Lars höll sig, hör & häpna, vaken hela vägen hem! Tjohoo! Kul att få prata med någon för en gångs skull ;)

Idag har det hunnits med ett spinningpass på morgonen, inhandling av lite färg, kört en maskin tvätt, grundmålat vårt nya fina bord samtidigt som jag hann med lite snicksnack med Mari och diskat lite. Visst, så här är vi på hugget!
Spinningpasset idag var mer lidande än vanligt. "Tänk nu på att inte få mjölksyra" Jag hade mjölksyra INNAN jag satt mig på cyklen. Fyyy för. Men gött efteråt.
Gick till färgaffären direkt efter passet och svetten rann. Hade inget smink ( = näsan ILLRÖD ) + att jag knappt pratat med någon innan jag tog snacket med färg-tanten. Ni vet en sån vit rand man kan få på insidan av läpparna? En sån hade jag, deluxe-versionen, när jag bad henne om hjälp. Såg det såklart senare.. Hemma skulle tvättmaskinen igång så jag slängde in träningskläderna också. Fortsatte sen snusk-spåret som jag påbörjat och satt mig och målade bordet helt naken. Nu håller jag på att frysa ihjäl så en dusch ska det bli.

Här kommer bilder när jag är fräsch:

fan vad glad jag blir av dig!




Inne på lagerhaus skulle det inhandlas inslagspapper.. men struntade i det sen när beslutsångesten & klockan tickade på = en anledning till att åka dit snart igen ;) 

nu ska det målas!

Bordet innan målningen. Detta bordet är köpt i marocko och fraktat hem. Om jag gillar det? Japps.

grundmålat!

Nu: duschen!

Terese, Andreas & lillfisen Noah: TACK än en gång för en riktigt trevlig kväll!!!

2 kommentarer:

elin sa...

Nejmen HEJ, vad kul med nya inlägg varje gång jag kommer in, glad blir jag, för då vet jag vad som händer i ditt liv och familjens ;) Nejmen vad hör jag, missade jag terese och andreas bjudning, det låter som ni hade det superbra och jag tvivlar inte en sekund på att terese är grym i köket ;) Och en sak till, så sjukt duktig, varje gång man läser så har du varit på spinning, jogg, promenix eller något annat plus att du fixar med allt därhemma. Jag får se vad ni inhanldat när jag kommer hem nästa gång. Japp massa pepp från mej, grymt duktig med träning plus att du hinner med allt och håller mej uppdaterad. Fortsätt så! :) Love!<3

Anonym sa...

Tack själva än en gång:))). Så himla trevligt att vi har pratat om det i dagarna två. Kul att ni gillade maten, det blir lite extra roligt att bjuda då. Det får inte dröja så länge till nästa gång (tror Noah saknar sin favvo-Lars). Och tack Elin, jag lovar att här står en tre-rätters och väntar på dig om du har vägarna förbi. Jag kan även rekomendera Intenzo från Zoegas, väldigt smarrigt men det är lite "mesigare" i smaken än Dark Temptation (bara namnet gör det gott). Ser fram emot bilderna på det färdiga brickbordet. Ha det bra så länge. Kram från oss alla.