torsdag 12 januari 2012

choklad i all sin glans

Stressar uppför trappan, möter mysfian. In på toan med katten som sällskap. HUNGRIG. Sittandes på toan tänker jag tillbaka på den stoooora goda bullen som chefen köpt till fikan. Tog jag den? Nej. Ångrar jag mig? Japp. "Vi kan dela den?" Dela var det ja, jag skulle kunna trycka i mig hela själv men ska inte. Inte ens dela fast jag gärna velat idag.
Är sååååå sugen på något sött. Småjoggar ut till skafferiet, kollar upp på hyllan där TRE 200 g marabou, två påsar dumle, en Paradisask ligger. Tar i chokladet och är sekunder från att vräka upp det och trycka in hela chokladet i munnen. Därefter påbörja nästa, sen gå vidare på dumlen. Ska, ska inte, ska, ska inte. Går ut till köket och öppnar kylskåpet. Mmmmmmmm vad mycket gott. Eller inte. Hittar en aubergine eller zucchini. Vet ärligt talat inte vad det är för jag roffade åt mig två stycken av samma sak i affären sist för att den andra av dom var slut. Något är det och dom ser inte choklad-goda ut någon av dom.
Champinjoner fanns visst. Aha jahopp.. MÅSTE ha mat innan jag ger mig på något sött skit.

Slänger igång spisen, på med stekjärnet och smör. Skivar grönsaken som jag inte vet vad det är och oljar in skiten. I med allt i järnet, full patte på värmen. Frääääs då!!!!! Skivar champinjonerna och trycker i samma stekjärn. Salt salt salt och lite peppar. Färdigt!

Trycker i mig maten på två sekunder och är.... fortfarande sugen på choklad.

Om maten var god? Inte ett dugg faktiskt. Choklad choklad choklad är gott däremot...Ska INTE. Kommer inte.
Lite the sen ska jag vara fit for fight igen.

2 kommentarer:

Emma sa...

Bra jobbat! Hatar när det finns sånt gott hemma! Eller när man kommer på tankar "skulle vara gott med kladdkaka...". Duktigt att du stod imot chokladen, heja dig!!

elin sa...

hahah fyfan vad kul :) det slutatde med choklad eller? :D Du är duktig om du larade motstå det suget :P