onsdag 25 januari 2012

Dement?

Loggade in på fejjan och ser att jag fått en inbjudan från ett uteställe om att dom har premiär i helgen eller vad det stod. Iallafall så är det en tjej som frågar om åldergränsen är 20, varpå dom svara att "nej det är 23" Vet ni vad jag gör? Börjar räkna hur gammal jag är!! Spontana tanken är: "kommer jag in?"
Jag blir rädd för mig själv. Fyller 25 detta året och kan inte ens hålla reda på hur gammal jag är nu.

För att fortsätta på detta kärringtema med glömska och skit så kan jag berätta för er att jag i skrivande stund sitter i soffan iklädd en pyjamas, med datorn i knäet och betalar räkningar. Har tagit en bit mörk choklad och slängt in en maskin tvätt me. HUR MYCKET KÄRRING?! Fattas bara en hudfärgad bh utan vaddering på mig för att fullända detta kärringtema som verkar ha kommit ifatt mig hastigt & lustigt.
Nu när jag ändå är nere i skiten så kan jag tala om för er vad min sambo sa när jag glatt sa att "snart fyller jag 25!!!" - Du vet att kroppen börjar förfalla då va?
Min kropp har aldrig varit i trim så det vore ju sorgligt om det skulle vända innan jag ens varit tiptop.
Dock har jag inga rynkor eller antydningar till det men skulle det skrynkla ihop sig kommer jag gladeligen fika loss så ansiktet sväller och rynkorna försvinner. Den dagen den sorgen.

Nu ska jag ta ut tvätten och sen fortsätta betala räkningarna.

/Kärring

Inga kommentarer: