söndag 1 januari 2012

Dansar ut julen

1 januari.. Nytt år och nya möjligheter. Även om det är lääääänge tills våren kommer så vill jag inreda för ljusare tider. Julsakerna ska väck, redan ikväll. Håller på för fullt här hemma och plockar ihop allt som hör julen till. Fast att jag inte tycker vi har så mycket julpynt här så blir det faktiskt en hel del när man går här och samlar ihop allt igen.

Funderar ut vilken färg jag vill ha här nu.. Just för tillfället lutar det åt grått, vitt & lite rosa detaljer..
Närmare våren och påsken ändrar jag alltid till limegrönt. En favorit här hemma faktiskt. Limegrönt är glatt! Till påsken pyntas det såklart med gult här hemma. Känner att jag drömmer mig bort liiite här nu. Det är trots allt 1 januari. Vi har heeeela denna månaden av mörker, februari likaså, SEN kommer mars och har man tur kan man få fina dagar då. Inte för att januari & februari är pest, men ni förstår vad jag menar.

Nu ska här fixas färdigt!

Detta är taget förra året vid den här tiden. Sovrummet kommer se ut såhäär när det är färdigt ikväll. Plus två stycken sängbord som kom hit tillsammans med L :)

Mina absoluta favoritblommor!!!!

Inrett för våren!

3 kommentarer:

Lars sa...

Du är så duktig med bloggen gumman. Jätteroligt att läsa den :-) Fortsätt så! Älskar dig!

Emma sa...

Haha! Så fick jag med för mig igår. UT MED ALLT! Det är så mysigt när man pyntar upp alla julsaker, men så fort nyår har varit. BORT! Nu vill vi ha vår!

(Mest skönt att få bort den barrande granen!)

Har du tagit bort alla stjärnor och sånt också? Tror jag låter mina vara uppe till 20nde knut - då ska all jul ut :)

Storgatans sa...

Emma: Haha, samma här! Tar hellre upp det tidigt så man får njuta av julen länge, men efter nyår ska det väck! Tog faktiskt stjärnorna också... fast att jag ville ha dom uppe. Dom packas ner i samma låda som det andra så det blev tyvärr så. Blää! "20nde knut, då ska all jul ut!" ;P


Lars: Du är bäst. Jag älskar dig! PUSS! <3