fredag 27 januari 2012

Hägerben och slående trötthet

Klockan ringer 05:15 och jag bestämmer mig väldigt snabbt för att inte ta den där planerade morgonnixen. Icke. Lars kommer hem från nattjobbet en timme senare och får nästan DRA upp mig ur sängen. Ful platt-frilla idag blev mössfrilla på jobbet. Sminket ser rent ut sagt förjävligt ut och mycket beror på att mina händer är lika mjuka som en skurborste. Det river värre än gud vet vad och mestadelen av sminket fastnar i mina torra händer som suger upp all fukt som dom kommer över.

Innan jag sticker till jobbet har jag hunnit kränga i mig 1 avocado med tonfiskröra (utan ägg i eftersom det tog för lång tid at fixa), göra mig färdig, packat väska med träningskläder, (så jag tvingar iväg mig på träning efter jobb) glömt saker och sprungit dubbla gånger upp & nerför trappan. När jag väl kommit till jobbet har jag glömt nycklen. Ilskan spred sig som en eld genom kroppen och jag skulle kunna spruta ut just ELD ur både det ena och andra hålet. För att fortsätta på eld-temat så fick jag eld i röven och fick kuta hem. Sprang friskt tills jag kom runt hörnet sen gick jag. Skyndade med så snabba steg jag kunde/orkade hela vägen hem, tog nycklen till jobbet och bilen, sprang ner och körde i illfart tillbaka till jobbet. Pattasvetten var ett faktum och det var längesen jag ångrade missen av deodorant så mycket. Svettig och förbannad drog jag igång jobbdagen.
Jobbdagen gick hyfsat bra ändå. Tack och lov.

Efter jobbet var det dags att TVINGA sig iväg till gymmet där det var smockfullt med folk. Gamla, unga, snorungar, spännisar, tanter och gubbar. Eftersom jag inte skulle köra någon maskin som tränade överkroppen så slapp jag vänta. Nu när jag ändå skrivit en bra bit i bitterfitta-anda så kan jag tala om för er att jag tycker det är skitfult att dom flesta killarna bara tränar överkroppen och låter benen se ut som benen på en kass, otränad, häger.
Säger hon som är perfekt.. Tillbaka till träningen. Jag joggade på ett löpband tills jag inte ville mer. Tog ca 30 minuter innan jag tröttnat och gav upp.

Nu sitter jag och ångrar grovt att jag bokat upp mig på morgondagens spinningpass. Jag är så TRÖTT!

Den glada delen kommer här:

Jag tycker om Ida, Emil och Joel och jag är glad att ha dom här ikväll. Joel har världens bästa skratt som gör att jag blir skitglad! Nu ska jag vara lite social och dricka upp mitt fesljumna köffe! ;)

Ny, pigg, GLAD, dag imorgon!

2 kommentarer:

Emma sa...

Du kommer verkligen vara fit inför sommaren! :D Du tränar ju massor, hur duktig som helst ju!

Tror Thorbjörn får lägga på ett kål om han ska kunna impa på Sirie vid solnedgångarna när han kommer joggandes i bar överkropp längs med havskanten. Sirie sitter i gräset och håret blåser lätt av vindarna samtidigt som hon förhoppningsvis tar sig en titt på Thorbjörns något hågiga överkropp och häger-ben ;D

Storgatans sa...

Hahahahaha, du är för rolig! Ser ALLT framför mig!!!! ;D