måndag 30 januari 2012

Hannas frystips

Jag fryser alltid, verkligen alltid, och har provat alla saker som kan höja värmen i kröppen något. Eftersom jag har några års erfarenhet av detta så tänkte jag dela med mig av mina absoluta frys-tips:

  • Drick varmt. Bränn dig gärna för då håller värmen längre.
  • Tvätta och släng sen tvätten i torktumlaren. Har du en torktumlaren i ett litet rum blir det varmt snabbare, sen kan du sitta där inne och hänga tills tvätten är torr och du är varm.
  • Skaffa dig plagg med fleecetyg, gärna "osynligt placerade" eftersom fleece inte är på tapeten. Mössa, vantar, strumpor, filt är goda tips.
  • Laga mat, använd ugnen och ha den öppen med full fräs sen så det sprids värme i köket iallafall.
  • Sov med strumpor och filt under täcket.
  • Mys te att! Blir du inte varm då så bör ni piffa till sexlivet något.
  • Träna, men det är tråkigt och man fryser efter man duschat så denna punkten kan ni skita i.
  • Duscha. Jag sa precis att man fryser efteråt men inte om man kör mitt anti-frys-race och hänger morgonrocken eller pyjamasen på elementet så den blir varm innan man tar på sig den.
  • Sitt med datorn i knäet tills fläkten håller på och kollapsa och datorn blir svinvarm = skönt.
  • Ta väck möbler från elementen så att värmen sprids. Detta är ju basic-tips men kan ni inte det är det GOD tid att ni får koll på det.
  • Fläta håret, är du kille och inte är långhårig finns säkert annat än huvudhår att fläta. Flätningen gör att man får mjölksyra i armarna `= man blir förbannad = man blir varm. 
  • Föna håret/kroppen.

Här får ni svettiga bilder för att iallafall drömma om värme.

På denna bilden ser jag fläskig ut. Fel. Jag är fan fläskig. Det gör också en varm, när det är varmt ute. På vintern märker jag ingen större skillnad värmemässigt.



Ps. Våra hyresvärdar lär ha elefanthud om dom tycker att denna temperaturen är ok. Ds.

2 kommentarer:

Vita Vardagen sa...

Haha, älskar flättipset :D
Härliga bilder!
Kram Johanna

Roffe Ström sa...

tjäna här komer mit tipps,,,,, drik wisky på refil istälet.