söndag 8 januari 2012

Marockansk inspiration

bild lånad från den här bloggen Gillar verkligen denna bilden & känslan.

fiiint brickbord!

bild lånad från hus & hems hemsida. Denna bilden fullkomligt ÄLSKAR jag!

bild lånad från hus & hems hemsida.

fin vas från Tine K




ÄLSKAR dessa bilderna!

Brickbordet på bilden ovan är samma som jag & min fina fått nys om. Tycker det är såååå fint! Även om vi inte hämtat hem det än så sitter jag och funderar på om jag vill ha benen svarta eller vita.. Ska måla det själv nämligen. Lutar åt vitt till en början.. tröttnar man sen är det lätt att måla över till svart, istället för tvärtom.
Tycker jättemycket om vasen från Tine K också. Finns skålar i samma stil som jag skulle vilja ha. Har en bild i huvudet med vårt blivande hus (som vi tyvärr inte hittat än..) med ett stooort grovt maffigt köksbord där man kan samlas massa folk runt. Lite ruff känsla sådär.. Högt i tak, ljust, små färgklickar. Djupa fönsterkarmar hade verkligen varit en DRÖM för mig. Ååååh.

Gillar verkligen att blanda. Gammalt med nytt, billigt & dyrt. Olika stilar som tillsammans blir miiin alldeles egna. Eller vår eftersom jag antar sambon vill va med på ett hörn ;) Tycker det finns mycket från marockansk inrednings som lockar.. brickbordet får nog bli först ut!
Mm!

Inga kommentarer: