tisdag 10 januari 2012

kvartett i svett # 2

Tjopps!

Igårkväll var det dags för dejt nummer 2 med kvartett svett. Denna kvällen var det Emmas tur att bestämma runda så vi alla möttes upp utanför hennes på kvällen. 5,6 km joggade vi tillsammans fram genom den mörka skogen, blandat med lite cykelvägar & vanliga vägar. Emma var förberedd med pannlampa på dom ställen där det inte fanns någon belysning. Duktig tjaja! Eftersom Sandra hade någon app som mätte rundan skulle vi se hur långt vi hunnit efter en bit "3,4" blev svaret och alla blev skitpeppade. "Över halva ju" ropades glatt ut! Tjohoooo! Joggade på utan stopp, vilket är svinbra jobbat av oss som inte joggat nånting innan våra dejter.
 SKITSTOLT över allas insats för fy så jobbigt det var. Hemma sen käkade jag & Lars sen blev det nästan sängen på direkten. Sov som en stock inatt!

Idag har jag varit uppe sen 05:30. (Tänkte ringa dig då Mari... hehe.) Vaknade av att mitt gubbtroll gick upp vid 5 sen skulle jag ändå möta upp Ida vid 06:15 för lite morgonträning så det var lika bra att gå upp. Satte på fru mockamaster för lite tjänstgöring på morgonkvisten och lånade Lars termosmugg för att ha kaffet i. Färdigpussad & klar stack Lars iväg & när sen jag var färdigklädd & klar stack också jag. Musiken på högsta volym och med kaffet i handen gled jag iväg. Kaffet smakade lika illa som vanligt. Fyyyy för. "Varför dricker du det då?" Jo! Det var någon som sa att det är bra att dricka lite kaffe innan man tränar på morgonen så enbart därför.
Träningen gick bra, kul att ha morgondejt med fisen! Pepp som bara den när vi vinkade hejdå. Hon är förjävla bra hon, lilla Idafisen!

Nu är frukosten nere och jag är snart fit for fight. Börjar vid 10 idag och jobbar längre ikväll. Gött att ha hunnit med lite innan man börjar. Japps japps! På Nyhetsmorgon idag har dom någon städtant i panelen. Hon är helt orange i fejjan av sitt smink. Det kan vara den värsta sminkmissen jag vet. Den går nog faktiskt hand i hand med idominläppar & superbrund fejja & vit kröpp. Nog om det. Nej förrsten, jag gillar inte tatuerade ögonbryn heller. Iofs kul med folk som alltid ser glada/förvånade ut. Haha! Nej, nu ska jag göra mig färdig och pepp inför denna jobbdagen!



det här var den enda träningsbilden jag hittade så den får duga! Min & älsks cykelsemester på Gotland... när vi fortfarande cyklade ;)


Puss!

4 kommentarer:

Emma sa...

Hittar jag guldstjärnor så ska jag haffa dom direkt. Så kan vi få en varsin sådan vart gång. För fy farao vad bra vi är ihop! Utan er, nej det hade minsann inte gått så bra då!

(dock har jag blåa dunkande tår idag?! Vad hände där?!)

elin sa...

Nej men gud vad du är duktig Hanna, jag vlir så glad när jag läser att ni har tränat, just för att det låter som ni tycker det är kul. Jag gillar när du skriver att du blir peppad och att du är "redo" för dagen, ofta läser man att det är tråkigt och sånt men jag håller med guldstjärnor blir det inte bara en från mej ;) Ps: om du läser detta Emma så var det skitkul att se dej på juldagen. ÄlskaR dej Hanna <3

Pappa Achmed sa...

jogging där ja! Hade du Mr Rat Jog med dig eller han var upptagen med joggandet på annat håll?

Storgatans sa...

Emmsen, haffa guldstjärnor så vi blir ännu mer peppade! FY f-n vad duktiga vi var sist!!!! :) Hoppas verkligen dina tår mår bättre!

Elin: Kommer från rätt röv. DU är ju alltid pepp! Tack för dina fina ord, du är så snäll! Det har faktiskt varit riktigt kul att jogga, hör & häpna! :P Älskar dig lillfis!

Pappa Achmed: Mr äckel-råtta joggade inte med nej. Tror han joggade på annat håll? Fy faaaaaaan, att du va tvungen att påminna mig me? Haha! Tror han joggar på utanför Phnom Phen (stavning där ja?) I kambodja någonstans joggar han friskt på om jag känner han rätt! ;) Haha!