söndag 25 mars 2012

U N D E R B A R T !


Godkväll godingar!


Ladda för lååångt inlägg ;)

Är inte söndag kväll rätt mysig ändå? Jag gillar söndagar och söndagslunket som vi har här hemma. Mys-stämning över hela dagen tycker jag minsann! :)
Denna helgen har faktiskt varit helt U N D E R B A R !

Igår (lördag) inleddes dagen med promenix & spinningpass (som jag skrev) Därefter laddade jag picknick-korgen (som igår fick bli en plastpåse) med lite äggamackor, kaffe, bullar & frukt och körde till Lars som höll på med bilar. När han fixade färdigt med däckbyte och allt han pysslade med så passade jag på att njuta i solen. När allt var färdigt åkte vi till ett ställe vid sjön där vi kunde kalasa på lite eftermiddagsfika.
Åkte sen en obligatorisk bilrunda (igen) :)

Lördagskvällen tillbringades sen hemma hos allra bästa Joel som bjöd på en skittrevlig kväll där vi var med om årets första grillning, skitsnack & god dricka. Det känns som att jag tjatar men.. Fy för vad jag är glad för att jag har så bra människor runt omkring mig!


Idag började söndagen med ett ryck. Fint väder = utflykt!
Ringde runt till syster, mamma, svärmor och styrde upp en härlig dag utomhus.
Packade in katten och styrde inom mormor som fick sig lite sällskap medans vi drog vidare. Picknickkorgen var fullladdad med korv, bröd, kaffe, dricka, engångsgrillar, filtar, högtalare till iPhonen och lite annat smått & gott. Svärmor hade med sig baguetter som också delades ut.
Bredde ut filtar, tände grillen, satte på typisk mys-musik och satte oss ner på filtarna och bara njöööööt i solen!

 Efter ett par timmars slappande tog vi oss en promenix & sen styrde vi alla kosan mot mormor som (som vanligt) dukat upp med massor av goda hemmagjorda kakor, fina mackor & kaffe till oss. Den obligatoriska söndagsfikan hos mormor är alltid en höjdpunkt på veckans schema :)
Har verkligen haft en toppenhelg & jag är så glad och tacksam för alla jag har runt omkring mig! :)


Äggamackor & fika i solen en lördag eftermiddag är aldrig fel!

mina favoriter!
årets första nyckelpiga gjorde oss sällskap på picknickfilten!

det har äääntligen börjat blomma!

nyfiken (med rädd) selmafis fick rasta pälsen hos mormor :)


Denna servis har mormor ärvt efter sig mamma. Mormor är 95 så ni kan gissa hur gammal denna koppen är.. Tycker den är så himla fin.






 Nu ska vi mysa ner oss i sängen här hemma. Hoppas ni haft en bra helg!

Inga kommentarer: