tisdag 13 mars 2012

Trogna trion # 11

Igår var en toppendag rakt igenom. Hej vad fint väder & HEJ vad alla likbleka och trötta ansikten plötsligt lyser ikapp med solen!

Herregud så mycket lite ljus kan göra. Jag själv fullkomligt älskar våren och allt som händer då (födelsedagar, konstrundor, picknickar, långpromenader i skogen, utflykter) MEN jag uppskattar allt annat också som kommer både innan och efter våren. Kan faktiskt tycka det är skönt med lite grå-väder också... dock inte heeeela tiden kanske men ibland så! :)

Tillbaka till igår... Kom med andan i halsen till jobbet efter att först ha varit ute i väldigt god tid blev det stressat tack vare en försvunnen mobil. Hittade den inte så den fick stanna hemma. Jobbade hela dagen. Fick en liten vår-present av chefen. Alltid uppskattat! Dagen gick smidigt igenom, trots avsaknad av mobiltelefon. Snabbt hem efter jobbets slut och bytte kläder. Letade som en idiot efter telefonen som jag hittade av en slump när älskade ringde. Uppe på kaffebryggaren låg den (?)
Emma kom och hämtade upp mig och vi körde till Ida som bestämde rundan idag. 5,2 km i VÅRVÄDER!!!!! Guuud så skönt! Ljummen luft och ljust när vi började joggingturen. Efterhand försvann solen och lagom tills vi kom tillbaka så hade det blivit mörkt. Men fy för vad skön runda!
Konstigt hur jag kunde känna mig osugen på att springa, sen efteråt så är man helt full av lyckorus & så himla nöjd över sig själv! TACK än en gång snyggingar!

Idag börjar jag senare så jag har hunnit med lite av varje här hemma redan. Ska dra ett varv med dammsugaren innan jag sticker till jobbet, så har man det fixat tills man kommer hem ikväll. Det är inte mycket att göra här annars, brukar alltid ha lite smått att plocka undnan men nu är det i trim här hemma och har varit ett tag... Får hålla det såhär så länge det går ;)

Nej. Nu ska jag fixa iordning här. Hoppas ni får en bra dag allihopa!

Puss på er!

Bjuder på lite blandade utflyktsbilder denna tiden  förra året..

Här hade älskade förberett en heeeeldag nere i Skåne. Frukost i solen innan dagens första anhalt. MYS!

Världens bästa. Tack för att du gör mig så glad!

Här var det lite picknick i bilen påväg upp mot en underbar helg i Göteborg.

Detta var en liten fikapaus innan jobbet började. Man får ta tillvara på alla tillfällen! :)

3 kommentarer:

Carro sa...

Vad duktig du är Hanna! Hejja, hejja dig! På tiden för en nix snart tycker jag?! Efter fredag är min tenta över, och då kan jag vila en dag eller två ;) Saknar er!

Storgatans sa...

Jag vill kalasgärna ta en nix med di gribba lilla! Jag skrev till dig innan jag läst detta att jag är öedig imorrn men då passar ju efter fredag bättre! :) Hör av dig när du pluggat färdigt goding så ses vi! Saknar nämlisch er också!

Storgatans sa...

öedig = ledig ;)