tisdag 6 mars 2012

halv 8 hos mig

Tråk-tisdagen har INTE varit tråkig. Dagen har sprungit iväg, vilket jag verkligen gillar när det är just: tråk-tisdagen. Nu låter det ju tyvärr som att jag går in med depp-deluxe-humör varenda tisdag men så är inte fallet. Dock är just tisdagen så seeeeeeg. Ett steg fram & fem tillbaka brukar vara ett gött mått för tisdagskänslan men: inte idag!

Morgonen började faktiskt med sovmorgon. Skulle egentligen ut på morgonnix men struntade i det eftersom jag har ont i benet. Vilar tills imorrn sen blir det nix! Lars kom hem sent igårkväll så då blev det massa snack & klockan blev mycket innan vi somnade gott. Jag tyckte helt enkelt att en sovmorgon passade sig fint idag så kl 8 steg jag upp pigg & utvilad. Skönt!
Jobbdagen har som sagt gått fort. Maten här hemma är precis nere och halv 8 hos mig har både börjat och slutat.

Nu ropas det från köket "Du kärringjävel, ska du ha kaffe?"
Ha ha. " Ja tack, gubbfan!" ;) Lite kaffe och hus-tittande får det bli ikväll (igen) MEN, den som väntar på något gott (drömhuset) väntar aaaaldrig för länge! Kan dock kännas länge när man tittat snart 1 år... men skam den som ger sig! ;)

en suddig bild på gubbfan & kärringjävlen!

Inga kommentarer: