onsdag 7 mars 2012

Mix, Rix eller P4

Jag lyssnar ofta på radio. Man skulle kunna säg att jag lyssnar på radio varje vardag 8-17.. Så man kan säg att det blir en del radiolyssnande helt enkelt. Vet ni vad jag har kommit på mig själv med?
Att jag lyssnar på P4. P4!!!!!!!!

När jag sommarjobbade på en fabrik för flera år sen så lyssnade gubbarna där på just P4 och jag höll på att krypa ur skinnet varje gång.
"Peppar och salt" eller "uppspelt" fick mig att bryta ihop mentalt och en starkt röst inom mig sa att jag skulle ta sönder varenda radio som spelade just denna kanalen. (Kan tillägga att den YNGSTA gubben var 57 år)
Vet ni vad jag gör nu när P4 kommer igång? Jag njuter. Herregud. Den tan-färgade trosan är nog inte så långt bort som jag vill att den ska vara. Ska skicka in ansökan om både "hjälp i hemmet" och utreda om det är möjligt att gå i pension vid (snart) 25 års ålder.

Anledningen att just P4 körs igång dagligen är för att:
Mix & Rix är skit. Ren skit. Om man lyssnar på någon av dessa kanalerna dagligen som jag gör så kan man nästan gissa vilken låt som komma skall. När "45 minuter musik nonstop" ropas ut så har jag kommit på att varenda reklam faktiskt SJUNGER så det är därför det kallas "musik" Ett lass kommer lastat... -Med vadå? -SKIT! Fy för med reklam, det tar aldrig slut!!!!

Fördelarena med P4:
  • Reklamen är något mildare i tonen.
  • Du får höra låtar du aldrig hört tidigare (för & nackdel)
  • Det är nyheter (kärringvarning)
  • Det förekommer debatter och grejer om lite halv-spännande saker titt som tätt
  • Det är inga störiga radioröster
Nu är inte P4 sådär skithippt som man kanske skulle önska men det är tuuusen gånger bättre än Rix & Mix. Bandit kan slås på ibland... för att i sekunden efter upptäcka att "ja men det är ju samma låtar som spelades förra månaden när jag lyssnade"

Har jag blivit kärring?

Nej ni, nu får det vara slut på radiosnack. Idag är det onsdag och solsken. Det kan knappast bli bättre! (Fredag och solsken är iofs svårslaget)  Uppe med tuppen och allt är färdigt här hemma. Gottgottigottgott! Nu ska jag dra igång dagen här. Hoppas ni får en kalasbra dag!

Kolla in kärringvarningen här me... ryggsäck! DEN ni! ;)

(7/3 idag...Ett jävligt stort grattis på 25-årsdagen Micke!!!!!!)

5 kommentarer:

Mari sa...

När det gäller Radio är du inte kärring, väldigt många jag känner här lyssnar på P1-4(?) dokumentär, språket och Christer/Morgan hit och dit! Ryggsäck däremot, DET är litet(stort?) varningstecken!

Storgatans sa...

Hahahahaha, att jag visste du skulle kommentera detta! Ryggan är fan kärring MEN vi hade så mycket att bära på. Kommer never ever göra som du sa i thai och lämna alla saker obevakade på rummet, sen när man kommer tillbaka så vart det visst någon som tagit för sig lite av min packning? Mmm... haha ;) (lät faktiskt lars ha väskan mestadels... om nu det hjälper ;) ) Puss!

Emma sa...

P4 är bra men iiinte på lördagar när det är "melodikrysset" och sedan när dom köra på finska.. Det är till och med så pappa morrar då ;D

Och du, snygg kärring är du isf! :D

Jenna sa...

Hallo bruden! Ikväll kommer jag stå typ rätt utanför ditt fönster från kl 18, kom ut och prata lite skit vettja :) (låter som en stalker, hahahah) kram Jenna

Storgatans sa...

Emma: Som TUR är så jobbar jag inte lördagar så då slipper jag lyssna på finsk-radio eller melodikrysset! ;)

Jenna: Detta ska ju försöka tajmas in!!! :) Ska troligtsvis ut på nix ikväll men kommer nog tillbaka lagom till du står där! :) Kramar!