lördag 10 mars 2012

Arbetshörna



Arbetshörna in progress..

Här kommer blider från vårt blocket-fyndade skrivbord. Jag gillar det maaaassor!!! Jag vet egentligen inte VAD det är jag vill ändra på, men jag är inte nöjd med arbetshörnan än. Jag vet att det ska införskaffas en lampa & en ny "pennburk" (Även om min hemmagjorda blev fin så passar den inte in. Tyvärr)
Har en tanke om en burk från det danska färgglada märket Rice.. men kan inte bestämma mig för om jag vill hålla arbetshörnan till svart-vitt och lite pastellfärger, eller om jag ska matcha den färgglada lådan med antingen rosa/rött, blått eller kanske gult.. Det är ju trots allt vår & sommar på intåg, även om det inte känns så. Glaaaada färger är ju faktiskt alltid kul när det börjar ljusa upp lite!Tuffa beslut detta! ;)

Lådan är inhandlad på Mairo för hundralappen och den ska vi använda till att slänga räkningarna i, så att allt är samlat på EN plats. (Istället för under soffbordet, i köket, på sängbordet och något brev i hallen..) Ordningsfreak som jag är så ska det vara organiserat.

Det som är svårast är att arbetshörnan är inne i sovrummet och då måste ju också sängkläderna matchas tillsammans med skrivbordet. Man kan ju också införskaffa sig ett neutralt överkast.

Har ni förslag så ös på vett ja!







2 kommentarer:

Emma sa...

Men JÄTTEFINT! Inte förvånad, för du är bra på det där! :) Och Semla är verkligen rätt katt till att posera! Först fattade jag inte hur hon håller balansen där! Hon är ju bara så SÖT!!

Emma sa...

ALLTSÅ! Här läser jag min egen kommentar och upptäcker att jag skrivít SEMLA. Är jag matvrak eller, kan jag sluta tänka på onyttigheter! ;)

Jag menar givetvis SeLma! :D