onsdag 14 mars 2012

en sak jag HATAR

Hej. Bitterfittan här. Jag ligger i soffan här hemma och glor runt på lite allt möjligt. Lyssnar på (störiga) Martin Timell som av någon anldning har viskat sig genom hela kvällens program som surrar här i bakgrunden. (Störigt deluxe)
Älsk kollar efter sitt grejs och jag på mitt. Samtalsämnena under kvällen har friskt cirkulerat kring bilar, jobb, kommande helg, bilar igen... ungefär så. Jag försökte bygga ihop en egen bil på en sida och hoppsan hejsan där försvann visst 200 000:- på några klick! Nej tack. Jag är gärna bil-lös ett tag till. Den dagen jag är så smal att jag behöver transport för att ta mig levande fram, den dagen tänker jag överväga att köpa mig en egen bi. Eller den dagen min Lars lägger fram fina förslag med sin sammetslena röst, då hakar jag också på. För hans skull.

Matlådor har lagats här hemma. Det har diskats, det har pysslats och det har myst x antal gånger med kattfisen. En vanlig kväll. Världens vardagslunk och jag älskar det.

Nu kommer jag till saken jag HATAR.

Jag HATAR människor som behandlar djur illa. Jag HATAR HATAR HATAR sådana människor.
Jag skulle vilja att dom fick samma behandling som dom ger djuren. Jag skulle absolut se att dom fick djurförbud, inte 10 dagsböter och tillsyn. Fy fan för sånt ruttet folk som inte tar hand om sina djur.

Nu fick jag det sagt. Hur detta kom upp? Jag tittade på nyheterna. Det kom ett inslag om ÄNNU ett fall av vanvård av minkar. Att det ens är lagligt att ha minkfarmar förstår jag inte heller. Jag är så jävla mycket emot minkfarmar så det finns inte. Jag är så jävla mycket emot folk som inte tar hand om sina djur så det finns inte.

Kram/ Bitterfittan.

2 kommentarer:

Lollo sa...

Måste hålla med dig! Skulle kunna ha vääääldigt skoj med en bunke djurplågare, ett gäng elhalsband och en ridpiska:P Och när jag var färdig....skulle jag trycka in dom i MYCKET små burar utan mat och vatten och köra sverige runt, och jag lider av svår roadrage =D

Storgatans sa...

Härligt med någon som har så bra förslag på hur vi ska handskas med idioterna! BRA Lollo! Känner att det finns måååånga bra tankar här som skulle spinnas vidare på!