tisdag 20 mars 2012

Sund inställning


God förmiddag!

Slökollande på datorn med katten liggandes på bröstet. Kan man få en bättre start på dagen? Tror inte det. Lägg där till en powerwalk med en go gribba innan frukosten, fina morgonsms från älskade, lukten från nytvättade kläder & skön musik spelandes i bakgrunden.
Jo tack, jag är nöjd.

Jag läser en må-bra-blogg ibland. Inte för ofta för den är lite väl lull-lull för mig. (lite väl mycket krimskrams om planeter och tjofräs) MEN genom denna bloggen kom jag in på en sida där jag hittade texten ovan. Och SOM jag gillar den texten. Och hej vad den stämmer.
Har många människor att relatera den texten till och jag tycker det är sorgligt att många bara suktar efter mer o mer pengar hela tiden så att all energi läggs på summan pengar & på så sätt missar, allt annat. Ja fy för. Pengar är mycket, men det är inte allt. Att vara girig tjänar ingen på. En sund inställning till pengar, såväl som allt annat är väl att rekommendera tycker jag :)

Nu ska jag fixa tvätten & sätta på mig ansiktet innan det är dags för jobb.

Hoppas ni får en bra dag!

Inga kommentarer: