måndag 19 mars 2012

trogna trion #12 & drömmar om mintgrönt

Ibland kommer man på sig själv med vad man drömt under natten.. Imorse kom jag på att jag drömt om ICA Maxi's sminkavdelning. Vet inte hur det kom sig men i drömmen valde jag ett grönt läppglans (?) och ett mintgrönt nagellack. Nagellacket är väl helt okej men spygröna läppar är väl inget jag medvetet vill ha. (Dock verkar det undermedvetna va sugen på det) (hjälp?)

Måndagen lider mot sitt slut och även denna måndagen har gått i en väldans fart. Hej vad det går! Gillar måndagar & har inte något problem med att gå till jobbet så den där söndagsångesten slipper jag. Fy för vad jobbigt annars.

Trogna trion har varit ute en timme ikväll. Varvade cirkus 1,8 km powerwalk med 5 km jogging. Ni som inte är haj på att räkna kan få klarhet nu: Vi körde sammanlagt en runda på 6,8 km. Gött gött men FY för vad det blåste! Innan idag på jobbet försökte jag komma på anledningar till att det är bättre att powerwalka än jogga nu när det är såhär blåsigt... men när jag väl träffade på min trogna trio så blev det jogging trots allt! :) Jag har sagt det förr & säger det igen: utan dom skulle jag ALDRIG gett mig ut vecka efter vecka. Blåsigt eller ej men nu är veckans joggingpass avklarat och idag är en sån dag då jag är extra stolt över mig själv & min lilla trio!

Vi har hängt i måååånga år vi! Trogan trion, gänget med stort G.. kärt barn har många namn! Ha ha, så många goa minnen vi har! Ni är bäst!!!


1 kommentar:

Emma sa...

I minusgrader, i storm, i vårsol. Snart ska vi väl ta oss igenom sommarens hetta och ösregn har vi ju faktiskt inte heller sprungit i. Men i vårt och torrt tar vi oss igenom måndagarnas pass. Ni är bäst!