fredag 2 mars 2012

kalla-den-vad-du-vill-trosan

Jag vill tro att det händer alla. För mig hände det inne på en offentlig toalett när jag satt inne i ett hyfsat fräscht toalettbås och kissade. Funderade lite över det ena och det andra samtidigt som jag hör någon pressa ut 3 kg luft i samband med nr 2. Tycker det är skitkul varje gång någon kör en värsting sådär för när man sen kommer utanför toaletten och alla står där med spegelbilderna framför sig och tvättar händerna är det den där olidligt spända tystnaden. Alla vet att någon här inne är riktigt kass i magen, men ingen vet vem. Färdigkissad och ska precis resa mig upp och dra upp trosor och byxor. DÅ händer det. I samma stund som jag tar tag i allt för att dra upp det över röven så ser jag. Menstrosan.
Fan fan fan. Har jag redan kommit in i fulperioden? Är gråa slappa mjukisbyxor nästa steg? Fan heller. Vad gör menstrosan här?! Varför är den på? Vi som har en weekend här och allt och jag springer imkring i fultrosan, menstrosan. Kalla den vad du vill men illa är det.

Menstrosan, fultrosan, träningstrosan, uppkallad efter sitt huvudsakliga syfte. Kalla den vad du vill men alla har en. Jag hade 2 extremfula som dessutom inte ens var mina. Ett par hade jag snott hemma från min mamma. Det är ju jävligt illa bara det. Det andra paret hade jag snott av min syster. Lillasyster dessutom. Båda var i bomullskvalite, urtvättade, färglöst gråa och jävligt fula och osmickrande. Den ena hade dessutom fått ett namn och kallades av hela familjen (förutom pappa) för "katt-trosan" Detta eftersom det var ett halvt katt-fejs på röven som tänjdes ut då den åkte upp över bakdelen. Fultrosorna från helvetet var dock sköna som gud vet vad. Slängde dom efter många om och men.. Nu stod jag alltså inne i toalettbåset med ett par nya kandidater.

Man kan ju fråga sig varför man ens har en fultrosa när det är man själv som glatt står där inne på lindex (eller var man nu handlar sina trosor) och väljer ut just den trosan. Man väljer ju knappast medvetet en ful trosa för då är det verkligen illa.
Det är likadant efter varje tros-köp. Man kommer hem efter sin shoppingtur och använder efter ett tag sina trosor. Dom används, tvättas, torktumlas och viks ner i lådan. Efter ett tag försvinner färgen och dom kan komma att hamna bland "träningstrosorna" Detta kommer skaka sveriges befolkning kraftigt men någon själ måste ju erkänna att dom snott ett par trosor från tvättkorgen när dom ska iväg och träna. Jag har gjort det för jag skiter i om jag har snyggtrosan på mig när jag ändå ska dräpa trosan med rövsvett efter min joggintur. När väl denna proccedur är påbörjad så kommer den fd snyggtrosa never ever gå tillbaka till just snyggtrose-högen utan den kommer bli placerad i högen för fultrosa, träningstrosa och/eller menstrosa.

... och denna trosa hade jag nu alltså på mig fast att jag varken tränade, mensade eller lökade.



2 kommentarer:

Evelina sa...

Alltså, så jävla sant! Jag och Linus garvade röven av oss när vi läste detta inlägget! Keep up the good work! :D

Storgatans sa...

Ha ha ;) Kul att man kan glädja någon! ;) Ses snart du!