torsdag 15 mars 2012

....& en sak jag älskar

Torsdag och jag är ledig hela dagen lång. Det har hunnits med morgonsnackis med både gubbtroll & mamma + syster & jag har fått i mig frukosten & packat dagens matlådor. Än så länge ligger jag bra till i tidsschemat. Har redan stoppat in en maskin tvätt som jag ska renbädda sängen med senare. Eftersom vi har ont om förvaringsplats här hemma så införskaffades plastlådor från IKEA förra året som vi kunde lägga alla påslakan i. Suuuuperbra, MEN det luktar inte nytvättat när man tar upp det tänka påslakanet och ska bädda rent med. Så, här kör vi tvätt både före och efter användning ;)

Hade hoppats på lite kick-ass-väder så att man kunde kicka igång dagen med en rolig & SOLIG morgonnix men det får bli en grå & dimmig sådan idag verkar det som. Får höja volymen på mp3'n och blir pepp på det istället. Har planerat att traska förbi miljöstationen på vägen och dumpa både plast-tjofräs, kläder som inte används och lite glas.
Ska ringa vaktmästaren idag också och få hit han. Ett projekt bara det. Hade han haft ett hus över sig skulle jag gladeligen kallat han för SNIGEL för hej vad långsamt det går! Det är det där med att skrida från tanke till handling... det är lite där det krånglar.

Idag är jag inte lika mycket bitterfitta, även om jag för evigt kommer avsky människor som tar illa hand om sina djur.

Iallafall... en sak som jag ÄLSKAR är: att komma upp i tid & fånga dagen!




Inga kommentarer: