söndag 4 mars 2012

fläng-helg

Tjohoo! Hoppas allt är bra med er, här är allt på topp!

Igår hann jag & min kille med både en tur till Helsingborg för att köpa en bil till R som ville ha sig en "bruksbil" & senare också en tur till Malmö. Eftersom vi var hemma hos skönaste R redan 07.30 på morgonen så hade vi heeela dagen framför oss! Körde till Helsingborg & fixade bilen, körde inom förmedlingscentralen i Tyringe på en fika och sen skildes vi åt.
Jag & Lassemaja stack inom den här förmedlingscentralen som tydligen är ett ställe i stil med... Fd Eko kanske man kan säg? Fanns iaf massa krimskrams och tjofräs men det vi var på jakt efter var ett skrivbord. Hittade ett!!!! Men.... det var inte hundra. Priset var 1695:- vilket kan tyckas okej, men inte om man såg till arbetet vi själva skulle få lägga eller till skicket som faktiskt inte var tiptop. Struntade i skrivbordet och körde hem.

Väl hemma blev det lite mat och sen den dagliga kollen på blocket. (Har blivit blocket-smittade av min bättre hälft har jag märkt...) Hittade iallafall ett likadant skrivbord i Malmö. Ringde på detta och det var kvar. In i bilen, inom mina föräldrar där vi kopplade på släpet och stoppade in en shoppingsugen Joel i bilen sen iväg ;)
Haaaaj & ivaj. 700:- senare och ett skrivbord rikare stack vi vidare till IKEA i Malmö som jag ALDRIG har avklarat så snabbt. (30 minuter!!!!) Ville stanna och kolla på saker vart 5:e steg men hade 2 vin-sugna killar bak mig som inte uppskattade detta lilla stoppet. Tavellist, hyllplan och 2 konsoller och uuuuut!
Väl hemma sen blev det mat och vin-drickande. Trevlans! Joel fick även med sig Lassemaja ut och det var en lyckad kväll förstod jag. Ha ha!

Söndag eftermiddag nu och det har hunnits med frukost i all hast, hyllor har skruvats upp & vi har haft fikagäster. I eftermiddag blir det kalas för allra bästa svärmor. Alltid lika mysigt att komma hem till dom och hälsa på så jag har faktiskt längtat efter denna dag! :)

Nu ska jag fixa med skrivbordet, slänger upp bilder sen.
Och så måste jag passa på att gratta allra bästa Karl-Ivar än en gång på hans födelsedag! GRATTIS!!!!! :)



En solskenspuss kan aldrig vara fel så det bjussas det friskt på här!

Inga kommentarer: