lördag 17 mars 2012

Organiserandets & ätandes bittra baksida

1. Jag är trött på att äta. Dels för att det är tråkigt att sitta med ett glas vatten när alla andra häver i sig god dricka & käkar god mat och dels för att hela ens liv blir anpassat efter MATTIDER. Så jävla bitter på all mat som finns.

2. Jag hatar mitt stora alter-organiserings-ego som ska ha ordning på ALLT. Jag rensar i förbannelse, ändrar om, byter plats, fixar iordning i världens evighet.

3. Jag är sur för mina nya tulpaner är fula & ser sletna ut fast att dom är nya.

Hejsan hoppan. Här var bittertjajan igen. Hon kommer fram titt som tätt hon, lite väl tätt nu kan jag personligen tycka. Min bästa vän Mari sa en gång "du är verkligen MYCKET av allt. Oftast är du jätteglad men är du irriterad så är du inte lite irriterad utan jätteirriterad" Så är det och vet ni vad? Det är skitjobbigt!
Tänk om man vore en sån lätt&lagom-tjaja som bara ryckte på axlarna över allt och tyckte att det största problemet i världen var om man skulle köpa dom guldiga eller silvriga öronhängen.
Dock är man en sån tjej som sägs vara "snäll" Alla vet vi att egenskapen enbart snäll=tråkig som fan så då kan det vara värt att va lite... ja vad ska man säg? Tempramentsfull. Hm.

Som tur väl är så kommer denna tråkiga bittertjaja fram när Lassemaja inte är hemma. Hon kan dock visa sig när han är hemma också men oftast så slipper han. Kan ju vara skönt för han faktiskt då tillomed jag blir trött på mig själv.

Bittertjajan kom fram nu när jag kom på att klockan närmar sig 13 och jag inte ens har varit utomhus och andats in frisk (dimmig) luft.
Vet ni vad jag har gjort idag?
Tvättat 2 maskiner tvätt, fixat iordning, dammsugat & våttorkat skoskåpet, fixat in alla conversen i skoskåp och garderob, putsat upp och sprayat både mina & Lars vinterskor & stövlar, putsat fönster i sovrummet, hängt Lars kläder i färgordning (varför? Ingen aning) diskat, hängt in kläder som inte används i en annan garderob, slängt massa skit, rensat lådor, satt in papper i pärmar, renbäddat (hann inte fullborda det projektet i torsdags), diskat kattens matskålar, torkat av alla skåpsluckor & i skåpen.

Hör ni?!

Pratade med Lassemaja nyss som skulle fika. Om 10 minuter. Hinner man dit på 10 minuter om man är osminkad & går runt i fulkläder? Nopps. Och vill ni veta det värsta med allt?

JAG MÅSTE ÄTA också. (Min mattid krockar nämligen med att åka iväg så jag får snällt stanna hemma. Tjohooooooooo)

Dessa bullarna gjorde vi innan jul och vet ni. Jag har smakat 2 stycken.
en glad N.Y-tjaja som äter på obestämda tider. Dock flåt-käk men skit samma. GLAD tjaja iaf.

Inga kommentarer: