tisdag 13 december 2011

tacksamhet

Hemkommen från jobb. Min fina ligger i soffan och läser, katten ligger och småsnarkar och jag surfar som vanligt runt efter inredning. Kom på sidospår och kom in på en blogg som länkade vidare till en annan blogg. Ni vet, man sitter och slötittar på ingenting sen ibland fastnar man. Denna gången fastnade jag på en blogg om en familj som blivit av med sin 6-åriga dotter i cancer.

Varje gång blir jag lika illa berörd. Man skänker pengar, man uppskattar saker, är tacksam för allt man har men ändå tågar denna sjukdom fram som världens monstermaskin och skövlar över precis vem som helst. Många gånger tror jag på karma, att man gör gott och får gott. Men med cancer funkar inte den tanken, för en 6-årig flicka har inget ont i sig. Alla har vi varit med om någon som drabbats, på långt håll eller också skrämmande nära.

Det är inte mycket man kan göra, men alla kan göra något. Jag har inte många läsare, men dom få jag har kan också göra skillnad. Gå in på www.cancerfonden.se och skänk den summa som just du kan. Jag har tillochmed gjort en länk till er så det enda ni behöver göra är att klicka vidare in på den istället för på HM's hemsida, någon blogg eller inredningssida.

Detta är några av alla saker som jag uppskattar:
  •  Min familj och mina nära och kära
  • Att jag och mina nära är friska
  • Att jag har ett liv som jag är så nöjd med!
  • Att jag har träffat L ♥
  • När solen skiner
  • Den första riktigt vårdagen
  • Promenixer med vänner, systrar, pojkvän
  • När maten står på bordet (jag är bortskämd med det... men uppskattar det faktiskt lika mycket varje gång)
  • Få massage av syster
  • När min lilla katt är mysigaste i världen.
  • Komma hem till ett nystädat hem
... Och sisådär tusen tusen saker till. Jag är glad för allt jag har och hoppas ni också är det. Puss på er!

Inga kommentarer: