fredag 16 december 2011

Soft lista

Ledig dag. Har nästan precis gått upp efter mysmaraton med min lilla katt som troget kommer varenda morgon. Har ev en dejt inplanerad nu på morgonen med S, dock lät hon inte helt kry igårkväll när vi pratade så jag får helt enkelt se hur det blir.

Igårkväll fick jag lagad mat när jag kom hem, L och hans sköna bror Karl stod för kvällsmaten. Supergoda köttbullar, potatismos och sås. Hur gott kan det vara det vara? Mat som man ätit sen man var liten är fortfarande lika gott. Mysigt att ha Karl här igen iallafall.
Lite senare kom också min familj hit för en kvällsfika. Det bjöds på saffransbullar med vanilj, hemmagjord snickers, pepparkakor, kaffe och julmust. Tända ljus och julmusik. Mys. Jag gillar att fika..  faktiskt så pass mycket att två stycken är inplanerade idag också! ;) Själva fikan i sig bryr jag mig inte så mycket om, utan det är mer sällskapet som är min melodi.


Tänkte dela med mig av några softa låtar som länge varit mina favoriter.. Många skiljer sig rätt mycket från varandra men det är väl så det är när man inte har någon speciell musik-stil gissar jag.
Såå spotify'a på:

A man from Argentina  -Billie the vision & the dancers
Overdosing with you -Billie the vision & the dancers
So you do -Hoffmaestro
Friends & family -Trik Turner
Utan dina andetag -Kent
The A Team -Ed Sheeran
Men bara om min älskade väntar -Nationalteatern
War of my life -John Mayer (vet inte hur många gånger denna spelas här hemma, dagligen. Min & L's låt ♥  )
Rylynn -Andy Mckee
River flows in you -Yiruma (Min trogna achmedi achmeda som tipsade om denna!)
In the ghetto -Elvis
Hard Believer -First aid kit
One -Johnny Cash
And then you -Greg Laswell
Honey and the moon -Joseph Arthur (min absoluta favorit tror jag!)
Can't let it go -Goo goo dolls

En ny låt som gått på repeat här hemma hela morgonen är Tomas Ledins tolkning av Laleh's Bjurö klubb.
Efter programmet Så mycket bättre älskar jag Ledin. Där snackar vi mysgubbe!  Wiehe är en annan jag fått upp ögonen för. Gillar hans Det här är ditt land (aldrig hört den innan programmet..)
Babblar på här.. Låtlistan tillägnas iallafall min Sandra, för att du inte mår helt tiptop.

Nej, nu ska jag pula färdigt här hemma, sen hoppas jag få träffa Sandra. Hoppas ni får en bra dag! Puss!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Vad söt du är<3 tror att jag ska ta på mig en långtröja och klänning nu och kroka min rygg lite granna!

Storgatans sa...

Kroka ryggen ja... haha! Såg kroken när jag gick hem fårn jobbet ;) Hoppas du mår bättre!