fredag 23 december 2011

Dan före dan före vilken dag?

Precis vaknat. Jag SKA ut på en morgonnix. Första tanken som ploppar upp: ska jag borsta tänderna? Har en tyst diskussion med mig själv om att jag säkerligen inte träffar på någon som jag stannar och pratar med. Men OM, då är det illa. Lullar ut i köket med min förkorta morgonrock på och öppnar en burk med kattmat och lukten slår emot mig. Påminner nästan om nåt? Den tysta diskussionen klar, jag ska borsta tänderna.

Sätter mig i soffan och tar den där tabletten som läkaren sa att jag skulle. Det var tydligen viktigt. Noterar att granen fortfarande står upp. 1 - 0 till granen. 0 - 1 till katten. Skönt att nåt kan vinna mot henne. Notering nummer två: blommorna ser hela ut. Duktig katt.

Nu ska jag göra mig iordning för en skön morgonnix. Till rubriken förresten: vilken dag är doppardan? Och varför heter den så? Dopp i grytan? Varför gör man det? Om det inte är dopp i choklad-gryta, då fattar jag.
Nej, nu så. Höres!

Mysfia! Som jag älskar dig!

2 kommentarer:

Emma sa...

"snabbaste katten i staaan", när Kenny lever loppan här hemma tänker jag ALLTID på Selma och när du säger så, haha!

Tur att gran och blommor är hela, man vet aldrig vad man möter på morgonkvisten. Själv möttes jag av att Steve står och ulkar upp en hårboll. Lite mindre mys om man säger så.. ;)

Storgatans sa...

Hahahaha! Men visst är det kul att säg så? Är dom inte speedade så HEJ vad det går när man sagt så! :D Du.. det är rena turen att granen har klarat sig! Blommorna har fått sig en smäll så dom är inte hela längre ;)

Mys med ulkande hårbollar... ! ;D