fredag 16 december 2011

"Man kan ha en tröja under den klänningen också"

Lugn fredag. Dejt med Sandra, pulandes här hemma utan att fått något gjort & slutligen mysfika hos mormor.

Dejten med Sandra innefattade en shoppingjakt. I en av affärerna provade hon en klänning. Expediten som jobbade där pratade glatt på lite om klänningen hon provade och sa sen "Man kan ha en tröja under klänningen också. Det blir ofta väldigt nerklätt & man döljer klänningen istället för att framhäva den om man tar en tröja över"
DEN dagen, den sorgen säger jag. Den dagen jag tar en tröja UNDER klänningen så är jag kärring. Pratar enbart för min egen del då det inte är min stil. Dock finns det folk som gör så och får det att se bra ut, men jag är inte en av dom.
Det blev ingen klänning för Sandras del idag..

Jag hittade inget. Meeeeeen. Ikväll beställde jag hem en väska som jag tittat på hur länge som helst. Har varit lite snål och velat länge, men ikväll övertygade min bättre hälft mig.
Tyvärr är det måååånga som har den, men det skiter jag i.




Nu ska vi fixa lite mat här hemma. Ska nog smyga iväg och slå in älsklings julklappar också.. 

2 kommentarer:

Vita Vardagen sa...

Haha, jag gillar dina inlägg :) "den dagen är jag kärring" :P Högläser för Jonathan :D. Gillas!
Ja men då fixar vi en dejt i jul. Inspektion ska det bli ;) Speciellt på de där vaniljbullarna!!
Kram Johanna

Storgatans sa...

Haha ;) Jag ska se till att spara vaniljbullarna så du kan få dig en! Kul att man kan göra någon glad ;) Kram på dig!