fredag 23 december 2011

Monstret har vaknat

Hemma från promenix. Hela stan verkade vakna med insikten om att det är julafton imorgon och stack idag ut för att inhandla alla julklappar. Stack inom en affär för att kolla en ev julklapp och ser då en stressad kvinna i 30årsåldern rusa in i affären, roffa åt sig 3 tröjor i farten, ett halsband och några leggings. Med andan i halsen slänger hon upp varorna på disken för att betala. Hennes ögon glider då igenom affärens utbud än en gång och mitt i alltihopa rusar hon in i affären igen för att ta en lång brun kofta.. och expiditen börjar om och scannar varorna en gång till. Småjoggandes ut därifrån skrek hon "HUR LÄNGE ÄR DET ÖPPET?" Stackarn som stod i kassan hann precis vara 10-12 innan hon försvann runt hörnet.
Min egen notering va hennes frilla. Världens snyggaste frilla som säkerligen tog år att fixa. Hon kunde skippat den så hade hon hunnit gå istället för springa genom stan. Precis samma grej med folk som försöker köra in sin tid istället för att gå ut till bilen 5 minuter tidigare. Men, det är jag det.

Fixade en liten julklapp i en annan affär och stoppade den sen i fickan och gick min nix. Ett steg fram och två tillbaka, så kändes det. Hade tankar på att gå en lång nix men sket i det sen. Blev runt 6 km så det får duga. Stannade till flera gånger också. Givietvis kollade jag bak innan jag stannade så att ingen såg mina små pauser. Klär man sig i träningskläder får man fan gå. Mötte en hurtig typ också, ökade såklart på stegen innan mötet så det såg ut som jag va lika hurtig.

Väl hemma har jag bakat scones åt mitt grottmonster som precis vaknat upp efter jobb. Mysfrulle idag igen, jo jag tackar jag! Pepparkaksfil, scones, gott pålägg, Brämhults apelsinjuice, Oboy och annat gött. Tända ljus och julmusiken på.

Gubbtrollet skulle kanske iväg och sa nyss "snuttan, jag ska kanske iväg en sväng sen och hjälpa Max. Behöver du hjälp att välja kläder så får vi göra det innan jag åker för det blir stressigt sen" Haha, hör ni hur bra han är? Hjälpa mig att välja kläder. DET uppskattas kan jag säg. Sen att jag kommer byta kläder femtioelva gånger efter han hjälpt mig, det håller vi tyst om. Det faktum att jag (som alla andra tjejer) INTE HAR NÅGRA KLÄDER... det håller vi också tyst om.

Nej ni. Idag vankas julfirande nummer 1 och det ska bli skitkul!

jul förra året..

Inga kommentarer: