tisdag 13 december 2011

"Lucian hade faktiskt brunt hår, o hon va från Italien!"

Uppe med tuppen. Hann somna innan klockan blev 22 igår.. Helt slut efter jobbet. Börjar lite tidigare idag, vilket jag gillar eftersom jag då får sluta tidigare. Jag har äntligen skönare tider. Jobbade 8-19.30 under några månader men nu har jag återigen ett liv där man kommer hem efter jobbet och faktiskt hinner göra nåt. Skönt!
Sitter färdigsminkad i soffan med katten som troget sällskap. Då och då smyger hon försiktigt bort mot granen innan jag höjer rösten för att hejda henne. Min fina fina mise.
Mannen min kom hem från nattjobb för en stund sen så vi har precis haft lite frukost tillsammans. Skönt när man får en liten stund tillsammans innan jag drar iväg på mitt jobb, och han sover ut efter sitt.

På tv'n står årets Lucia och ser lite lätt ledsen ut. Luciagänget sjunger på så friskt dom kan i en kyrka och jag tittar lite halvslött då och då. Egentligen står fröken Lucia på eftersom jag väntar troget på årets julkalender. Detta året är den skitbra!
På tal om Lucia så är ofta detta dagen då dom flesta orters sötaste lilla prinsess-tjej får fokus. Tanken är väl att den som är mest lämpad för lucia-rollen ska få bli lucia, men nuförtiden är det den med flest släktingar (eller den mest drivna mamman som troget samlar in röster) som vinner titlen. Den eviga diskussionen som drar igång årligen på landets alla skolor om Lucian passar bäst som mörk eller ljus, är rätt kul. Stackars dom med rött hår säger jag. "Lucian hade faktiskt brunt hår, o hon va från Italien! -Meeen daaaah, hon passar bäst som blond ju?!"
Jag personligen skiter i vilket då jag återigen kan extraknäcka som julegris. Ett år rikare och inte några kilo mindre detta året heller. Rätt nöjd med livet ändå.

Sååå, nu börjar julkalendern. Hoppas ni får en bra dag allihopa! Puss!
Mannen i mitt liv och julegrisen på utflykt en höstdag.

Inga kommentarer: