måndag 12 december 2011

repeat repeat repeat

Är av typen som inte tjatar ut musik. Fan heller. Jag har varit typen som inte tjatar ut musik. Nuförtiden är det en av dom sakerna jag är riktigt grym på. När jag bodde på internat blev jag smått skadad av min rumskompis, bästa vän & själsfränd: Achmed. Sen dess är jag fast i repeat-träsket. För tillfället har jag, än en gång, dille deluxe på Kents utan dina andetag. Hur bra? Så bra.
Julmusiken spelas för fullt här hemma, till L's besvikelse.. På tal om repeat så är det verkligen repeat på julmusiken. Har hittat några nya favoriter till dom gamla godingarna. Här är några som är nya, eller ny-gamla här hemma som jag försöker bestämma mig för hiss eller diss:

Shake up christmas - Natascha Bedingfield
Angels we have heard on high - David Archuleta
My only wish - Britney
Mistletoe - Justin Bieber
Rockin' around the christmas tree (given!)

Vill ni ha två riktigt goa låtar som varit på repeat hos mig under några år så spotify'a på
Honey and the moon med Joseph Arthur och Comes and goes (in waves) med Greg Laswell.

Nu har vi precis lagat mat här hemma, ätit och fixat iordning. Nu väntar soffmys innan min älskade lämnar mig för jobb.. Tjopps!

Här har ni drottning av repeat. Make me smile!

2 kommentarer:

Emma Löfstedt sa...

Åh men älskar julmusik! Jag har lyssnat sedan november (men då var det ju knappt tillåtet!!)Måste passa på, för när julafton har varit så kan man ju knappt få lyssna längre. Då vill man bara ha vår ;)

Tror jag måste lyssna på dina jullåts-tips. Jag kör ju bara på dom gamla vanliga på spotify. Dom som jag kan och kan sjunga med till ;D Kanske ska bli lite mer poppigare och lyssna på häftig julmusik :D

Storgatans sa...

Haha, poppa till listan vett jag! ;)