torsdag 22 december 2011

1 år

1 år tillsammans med mitt gubbtroll. Vi firar två gånger om året, en gång på sommaren och en gång på vintern. Anledningen är skitenkel, jag vill fika. Skämt å sido.. vi träffades på sommaren 2010 efter att inte sett varandra på flera år. Jag var nybliven singel och skulle absolut INTE ha någon ny kille. Inte. Lars kämpade och kämpade. Vi var ute och gick, festade, tittade på film, fikade. Dejtade. Men.. jag skulle fortfarande inte ha någon kille. Körde på med mitt race och hängde tillsammans med min singelkompis och vi hade verkligen huuur roligt som helst med utekvällar, sena kvällar & allmänt gött häng.
Hade en bild i huvudet över hur min framtida kille skulle vara. Japp, stenkoll hade jag. Lars? Nej fan, inte Lars. Han va för snäll, han skulle aldrig orka med mig.
Detta racet körde jag på tills min singelkompis en dag sa "Vad fan håller du på med?! Du letar efter nåt som stått precis framför dig hela tiden!"

På den vägen är det... och om vi säger som såhär. Jag har inte ångrat en endaste gång att jag & min Lars körde på. 22 december sa vi att nu var vi ett par. I januari flyttade han in...  

17 juli firar vi att vi träffades igen.. och 22 december vår årsdag.
För er som inte vet så har vi en historia innan detta också. När Lars var runt 7 år och jag 5 var han kär i mig och vi hängde ihop.. Så vi "kände" varandra sen tidigare också.


Det här är några av anledningarna till att jag trivs bättre med mitt liv nu än jag någonsin gjort:


Med Lars åker man på utflykter. Överallt. SPONTANT! "Kom, vi åker på utflykt älskling!"



Cykelturer och långa promenixer har det hunnits med under året. I skogen, i kvarter kollandes på hus, lååångsamma rundor, svettiga turer, någon enstaka joggingtur. Massa snacke-nixer!


När jag kommer hem från jobbet möts jag ofta av sånt här. Hur glad blir man? Uppskattas varenda gång! H ♥ L
Att göra matlådor och ställa fram till mig gör han också..




Här hade han planerat en heldag i smyg. Denna gången åkte vi bl a till skånes djurpark, stenshuvud och österlen. I denna hemliga picknicklådan fanns ALLT! Choklad, pucko, kaffe, godis, hemmagjorda baguetter, frukt..


Beställt tårta till min födelsedag. På tårtan skulle det stå "Grattis Hansesnottan" Den som tog emot beställningen fick det dock till "grattis Hamsesnotan" ;)


Skitroliga dagar på Sweden Rock!


Turer på motorcyklen!


Världens finaste födelsedagsbukett



När man har en skitrolig cykelsemester på Gotland och ska läsa karta så har man han där.. Kolla in bara!


När man är på Gotland på cykelsemester och tröttnar på att cykla... ja då köper han en bil och cykelhållare!


Lyckliga ägare till gotlandsvolvo ♥ Kunde INTE haft det bättre. Tack för detta året älskling, fler ska det bli!

4 kommentarer:

Heidi sa...

Underbart =) Så fina ni är!

Storgatans sa...

Tack Heidi! :) Kram!

Carro sa...

Ni är fan helt jävla bäst! det bara syns ju! Kram på er kära ni!

Storgatans sa...

Ska du säg!! Tack så jättemycket! :) Du är bäst Carro! Kramar!