torsdag 29 december 2011

flåsandes genom stan

De senaste två dagarna har varit ovanligt tränings-fyllda. Igår kväll joggade jag en runda. Flåsandes och kippandes efter andan tog jag mig runt. Eller runt och runt, fram & tillbaka. Sträckan jag sprang var sådär kul. Fattar inte hur en runda kan bli tråkig när det är jag själv som väljer den. Nåväl. Stannade en gång men det var jag som bestämde det så det är skit samma. Punkt.
Efter kvällsturen blev det käk när jag kom hem. Sallad och nåt kött-tjofräs som älsklingen fixat. Gott, som alltid! Fortsatte kvällen med film-mys med filtar, the och apelsin i schäslongerna. Filmen vi såg var Män som hatar kvinnor. Bokade biljetter till den engelska versionen så vi var tvungna att se den svenska så vi har något att jämföra med. Älskar Lisbeth Salander, hon är lite få-ordig kanske men cool.

Denna morgonen inleddes med en 5 km powerwalk (eller PW som alla superhippa människor säger) & en liten bits joggande. Kallt & mörkt var det och jag fick stränga order från mitt gubbtroll här hemma att hålla mig i stan där det var upplyst. Gjorde som han sa såklart. Dom fylliga låren gned mot varandra och skapade friktion så det iallafall blev varmt däremellan. Det vita glåmiga ansiktet färgades sakta men säkert rött. Inte ett dugg snyggare än vitt men som tur var så var det ju faktiskt mörkt.
Så fort bilarnas lysen sken upp vägen framför eller bakom mig ökades tempot. Fick anstränga mig för att hålla farten uppe, var helt seeeg i benen. Kollade klockan och såg att det stod 05:58 "fan, då måste jag gå en halvtimme till" Sagt och gjort... höjde musiken och längde på stegen ännu mer. Kom fram till att tiden inte går snabbare om man joggar, man får snarare gå en längre runda för att hålla igång utsatt tid (som idag var 1 timme) Promenixade på tills tiden var ute.
Väl hemma möttes jag av min gos-fia till katt som skulle in i duschen tillsammans med mig. Samma rutin, vaarje morgon.

Nu sitter jag här, nyduschad och fräsch (fräschheten kan diskuteras) och kollar in H&M HOME's vårkollektion. Ska tagga till för en dags jobb nu innan nästa ledighet är på intåg.. Ha en bra dag med er! Tjopps!

Här var jag varken röd eller vit utan brun. Tusen gånger snyggare.

2 kommentarer:

Emma sa...

Jag är impad av dina flås-rundor! Förstår inte hur jag ska klara mig genom en hel runda. Men nästa vecka tycker jag att vi sättet rutin på det hela, kanske kan börja med att både jogga o gå och sedan jogga en heeel runda. Haha! ;)

Storgatans sa...

Det verkar som du tror att det fläktade genom håret. Inte då Emmsen ;) Hääääär snackar vi sakta tempo! Tycker det låter som en skitbra idé faktiskt! Nix, med inslad av söl-jogg! :)