tisdag 20 december 2011

många regndroppar små

Sitter nyduschad med morgonrock & filt i soffan och myser. Ingen vacker syn med denna rödflammiga fejja, så jag passar på när min bättre hälft är iväg.

Dagen har flutit på bra, full fart hela tiden. Skulle jag få bestämma skulle jag gärna tryckt in fler timmar på dygnet så man hann med allt. Saker på jobbet som man skulle vilja hinna med och även saker hemma.
Har dragit på mig nån urinvägsinfektion sägs det. Har haft det några gånger innan men aldrig sökt för det så man kan ju inte vara säker. Det gör iallafall  o n t  och har gjort nu i 5 dagar. Inatt vaknade jag med ont i ryggen, som spred sig fram mot ljumsken. Skitkul info detta..
Gjorde dock en upptäckt genom denna smärta. Kunde inte sova vettigt på något sätt för det gjorde helt enkelt för ont. Gick upp och hittade en tub med nån smörja som jag fått av mormor. Blaskade på detta och hoppades på det bästa. Gick tillbaka till sängen där jag låg och vred och vände mig i all evighet. Tillslut la jag mig så platt jag kunde på mage. Vaknade av att jag drömde att det regnade. Stora fina droppar som plaskade ner i mitt ansikte när jag tittade upp mot den gråa himlen. Det regnade inte, jag dregglade så jag va blöt i ansiktet. Herregud.
Detta ska fixas. Imorrn.

På tal om något annat. Det finns saker som man blir så jävla glad för. En av sakerna som gjorde min dag när jag kom hem med tunga steg var julkort! Julkort från min själsfrän Achmed, bland annat. Hur glad kan man bli?! Lyfte hela kvällen. Fick även fina kort på kusinbarnen, från Emmsen och famlijen. Tack!!!

Nu ska jag kolla runt efter lite inredning.. visar om jag hittar nåt! Puss!
Hittade en bild på en regnskog från vår resa. Passande med det blöta temat.

2 kommentarer:

Pappa Achmed sa...

mmm "ryggen och ljumsken"?! tycker unga fröken ska akta sig så inte basiluskerna tar en upptäcksfärd till njurarna...! en liten antibiotikakur skulle nog sitta på sin plats om kissedissen liknar härligt gul, fruktköttig GodMorgon-juice...mmöms.

Storgatans sa...

Hahaha! Vad vore livet utan dig pappsen? Jag gick till läkaren. "-Du har över 500 i vite (med utländs dialekt och handen bekymrande för munnen) -Vite säger du? Vita blodkroppar då eller? -Mhmm -Jaha, är det bra då eller? -Över 500 är inte bra" Haha! I vite... sen drog han ett gäng latiska ord också när han ändå va i farten! Kissedissen fixar sig snart för jag hämtade ut antibiotika som pappsen ville. jag bara LÖÖÖÖÖVE dig alltså!!!!! Pöss!