tisdag 13 december 2011

light-problem

Jag har 2 problem att ta itu med. I-landsproblem deluxe men vi kan väl säg problem av modellen light.

1: Varje år när denna årstiden närmar sig så drar mitt hår norrut, uppåt, utåt och lite överallt. Det blir statiskt så jag vet inte vad. Vi snackar rakt upp, som om man gnuggat en ballong mot huvudet konstant i 24 timmar. Håret står åt alla håll, eller alternativt klistrar sig mot ansiktet. Skitstörigt. Har under lång tid (vi snackar år!) letat efter en produkt som tar väck detta. Fått tipset om silikondroppar som ska va "sååååå bra, du bara måste prova!" Visst. Jag har provat. Och provat... och provat. Inte då. Får världens Mel B frilla varje dag och känner mig om möjligt ännu hippare.

Det va problem uno. Nu till bruno.

2: Min kropp fnasar sönder. Jag smörjer så gott jag kan men ändå följer 3 kg hudlager av med brallorna när dom väl åker av på kvällen. Jävligt praktiskt då man kan vända dom svarta byxorna ut-och-in och på så vis också ha ett par grå/vita bralls. Fränt va. Kroppen ser ut som en världskarta så fläckig den är, och då dagarna inte är på topp så tycker jag även att kroppen ser ut som världen storleksmässigt. Dock är man hipp om man går omrking i tält nuförtiden så jag klagar inte.
Nuförtiden förresten? Tjena morsan.

Problem nummer uno och bruno blir en dålig kombination om det är kallt och blåsigt ute. Vad händer då? Jo, man blir snustorr om läpparna. Vad gör man då? Jo, man smörjer dom. Vad händer när man går ut? JO. Det statiska håret blåser omkring i en virvelvind och fastnar på dina läppar. Snipp snapp slut så ser man inget ut! Höjer därför ett varningens finger för denna kombo.

Känner att detta måste få ett slut så om någon vänlig själ känner för det så får ni gärna tipsa om någon bra produkt för statiskt hår.

Glad tjej i USA utan statiskt hår.

4 kommentarer:

Mari sa...

Haha, jag gillar detta inlägget, mest för att det kommer precis efter ditt förra om tacksamhet! :)

Storgatans sa...

Haha, men eller hur! Även om man ska tänka på hur bra man har det och va tacksam så måste ju även sådana här light-problem tas upp känner jag ;) Du mitt sminktroll, har inte du några tips? ;) Puss fisen!

Mari sa...

Men åh, jag skrev ju precis ett jättelångt här men så försvann det, tror jag? För håret, sån antifrizzolja typ och att vara noga med balsam och att inte tvätta håret för ofta. Och lotion vet jag inte, mandelolja är skitbra för fötterna men tror inte man ska ha det på hela kroppen. Annars tycker jag den vanliga whitening lotion som du brukade ha är skitbra, så du inte blir brun då.. :) Ps. jag gillar din blogg!

Storgatans sa...

Whitening lotion är ju skitbra... fortsätter med den då! ;) Hahaha.. säger inget! ;) Det där med att inte tvätta håret för ofta funkar sådär för mig. Har börjat köra på leave in efetr dusch, verkar funka rätt bra. Tack för tipsen!
Kul att du gillar bloggen! :) Älskar dig!