lördag 17 december 2011

Sneakpeak på USA-fynden

Tänkte visa er lite av fynden från USA. Så, här har ni:

Några av mina fynd från vår USA resa. Träningsskor, klänning, converse. pyjamas, väskor, hatt, lite träningskläder från Nike, bodyscrub, handkräm, fina N.Y muggar från Starbucks.. smått & gott.

Skitsnygg väska från Urban Outfitters som min Lars smög iväg en kväll i N.Y för att köpa till mig.. ♥ TACK än en gång älskling! 

Ökat på converse-samlingen. Vinröda är favoriten.
Skön lördag. Har hunnit med lite tvättande här hemma, lite städ & disk, hög musik och lullande. Stack iväg till Emma för en nix tillsammans med henne och Idafisen. Tog bilen och drog iväg till skogen där vi promenixade med hundarna i raskt tempo. Upp & nerför backarna, flåsandes. Ju längre vi gick desto varmare blev vi. Halsdukar av, halsdukar på, av igen, på, av.. Som Emma sa "det är farligt att ta av sig, det är då man blir sjuk!" Så rätt. På med halsduken igen. Svettig runt halsen, av igen. Min trogna gamla mössa fick också åka av & ner i fickan där den sen fick stanna då den inte fyller sin funktion längre. La märke till att mössan inte sitter huvudet, utan mer runt. Snurrar jag på huvudet stannar mössan kvar medan huvudet snurrar. Inte okej. Skitstörigt faktiskt.
Som vanligt hann vi diskutera igenom allt och ingenting. Saker som stör en, saker som gör en glad, fula saker, roliga saker, konstigt folk, jobb, fritid, träning. Ni fattar, hela registret.

Hemma hos Emma igen blev det såklart fika. Som vanligt så var det supergott. Perfekt lördagsförmiddag/middag! Får göras om snart igen. Jajemänsan!

Vidare hem till familjen.. Julbak och stressad mamma "smaka här Hansesnottan!" Visste inte vad jag fick i munnen förrän jag väl smakade. Kola. Jahopp. Smak? Chili tydligen. "Va dä gott eller?" Jo fan, skitgott. Fick dock världens största smakprov som aldrig tog slut så jag spottade ut sista delen när käkarna började bulta. Smakprovade lite till, kollade recept till kvällsmaten jag skulle göra & gottade sen loss så som man gör när man är hemma.
Vidare till affären för mat-shopping. Hem fort som, laga mat, skynda skynda. Älsklingen kommer hem och jag slänger snyggt fram flygande jacob och känner mig jävligt nöjd. Alltid lika tacksam pojkvän, alltid lika glad flickvän.

Druckit te här hela kvällen och myst framför Så mycket bättre. Imorgon är det söndag och 4:e advent och jag har heeeela dagen oplanerad. Nu ska jag krypa ner bredvid mitt gubbtroll och mysa.

Puss på er!

2 kommentarer:

Emma sa...

Tror vi får ta om den nix och fika snart igen för det var så väldans trevligt! :) Hittade ni ringen sen föresten? ;)

Storgatans sa...

DET ska vi absolut göra Emmsen! :) Haha, japp. Hon satt här helt jättesnorig (allergisk mot både katthår och damm) och letade i dammsugarpåsen ;) Det kan hon ha! haha!