torsdag 22 december 2011

Puh!

Hej vad det går! FULLT med folk i mataffären. Tanterna vickandes på sina breda goa höfter i saaaakta mak fram genom affären och låter inte många slinka förbi. Gubbarna ståendes på rad, gärna med vagn framför sig, snackandes om tider. Gamla och nya. Gösta va visst sjuk nu. Jahopp, jasså.. Höften hit, höften dit. Blir nog en höftledsoperation. Måtte han klara av det. Har du hört att Ingrid va på Mallorca? Jahaaaa, jasså det säger du. Jovisst.
Barn som skriker och hysteriska mammor "häääär gumman får du en banan! MMMMMM! Det ska bli gott va" Ett ögonblick av tystnad när ungen får munnen full med banan. Skönt. Unge 2 skriker för att den vill såklart också ha... Hjälp mig. En trendig skithipp tjej står vid ostarna och har en diskussion med ett biträde angående ost-sortimentet. Hon är inte riktigt nöjd med utbudet. Nähepp.

Skynda skynda hynda hynda. INGEN kö. Småjoggar nästan fram. 4 påsar. KLAR! Ut från affären och möter tanten som jag fajtades med parkeringen om. Jag vann. Hehe. Onda ögat där ja -check!

Vidare... fixa sista julklapparna. In och ut i 3 affärer inom loppet av 20 minuter. Nöjd. In i blomsteraffären, fixa någon fin blomma till svärmor. Det är hon värd! Låååååångsam tant framför mig men jag ler och ser glad ut ändå. Ställer mig själv frågan vad man egentligen stressar för? Kommer inte på ett enda vettigt svar så jag lugnar ner mig själv och börjar titta på sakerna som finns i affären. Massa fint. Kommer på mig själv med att plöja fram som världens maskin, har bara ögon för sakerna jag ska ha. Snabbt går det, ja hej vad det går!
Min tur! Ett glatt biträde här också. Trevlans! Inslaget och finito, sätter mig i bilen och kör snabbt hem. 8 påsar ska till hemmet. Om jag går  två gånger? Aldrig. Tungt så in i, men upp kommer jag. PUST.

Och här är vi..

Nu ska allt in i kylskåpet, sen ska det fixas mysfrulle. Finns två anledningar att ha extra mysig frulle just idag. Nummer 1: Jag & mitt gubbtroll firar 1 år tillsammans! Nummer 2: J är hemma igen.
Två stycken skitbra anledningar.


Älsklingen sa igår att han hade någon överraskning... men det har minsann jag också! Ha!

5 kommentarer:

Emma sa...

Hallsesossingen vad tiden går undan, redan 1 år!
Ni är så fina tillsammans! Massor med kärleks-grattis! :)

Storgatans sa...

Eller hur. Mamma sa också så "1 år? Är det inte mer?" haha ;) Egentligen är det ju det... men vi har 2 st dagar att fira, en när vi träffades igen efter alla år och en när vi sa det ;P 2 gånger att fira! (fira = oftast nåt gott i samband) ;) Tack Emma!

Anonym sa...

Äntligen Hanna, som jag har saknat din blogg. Finns ingen i hela världen som kan beskriva saker som du. Nu har jag något att se fram emot igen när jag startar datorn. Hoppas allt är bra med er. Kram från bästa "kussen" Terese

Storgatans sa...

Kan man få ett finare inlägg såhär på kvällen då? Tror inte det! TACK för fina ord kussen! Uppskattas mycket ska du veta! Allt är superbra med oss. Hoppas det är bra med er också! Tusen tusen tack för det söta julkortet!!!!! Kramar!

elin sa...

haha detdär med mataffären påminner om mormor när man går med henne. JAG ÄLSKAR DET, hon går ¨på folk som är ivägen och stannar precis var hon vill. Så jäkla söt, stannar till lite vid kattmaten, ska selma ha någon mat tro, ja det ska hon hon, lullar in där och sen vidare till nästa. haha. Men visst finns det undantag, fästingen glider runt och är allmänt FUL, japp, då, ja då blir man sur ;) Din dag förövrigt verkar varit både lyckad och att du hann med allt är imponerande. :) Kram