söndag 11 december 2011

3:e advent och julgransbeskymmer

Granen är nu inne i huset (lägenheten) Efter många om och men är den också fördigpyntad och fin! När vi satt den i julgransfoten märkte vi att själva granen började ungefär en halv meter över marken. Sådär snyggt. Praktiskt iofs när man ska vattna den eftersom jag är född som jätte, tusen gånger lättare att komma under. Dock kan man INTE gå efter att ha en praktisk gran. Sågen skulle fram och granen skulle kapas. Slutade med att pappsen fick komma till hjälp med sågen eftersom vi inte hade någon (eller rättarer sagt, inte hade här hemma..)
Färdigsågad, färdigdammsugat, stod den där. Rak och fin i sin nyinköpta julgransfot! Så fint, så fint! Ställde mig nöjd i köket för att diska och hör då den perfekta granen falla ner i mina vita (nu: före detta vita) fina schäslonger. Rak och fin va den, tills min katt provade klättra upp i den. Nu är den iaf färdigpyntad och fin! Sne. Men fin.

Redan 3:e advent och snart måndag igen. Har hunnit med massor denna helgen!
Födelsefika och mat med familjen, adventsfika med min älskade L's familj och bekanta (supermysigt), stormpromenix har också avverkats, fest hos nya bekantskaper, jaccuzzibad utomhus och även inomhus, shoppingtur och julklappsfynd, bilköp och ännu mer julklappsjakt, fika hit och fika dit. Hälsat på Max & Carro (som alltid är lika trevligt!). Fixat julgran.. och ja. Fullt ös! Däremellan har det städats, fixats och pulat rundor här hemma. Sånt som jag älskar!

Tänkte visa er lite små glimtar härifrån.. Så, shoot!

Tajm för hyacint-pyssel!

Färdigt! Fattades dock vitt trassel som jag skulle lagt ovanpå. Ett års erfarenheter rikare vet jag att det inte blir mer trassel och mossa i kombination med katt..

Hjälper matte.. ;) Min adventsljusstake som jag är SÅ nöjd med! Kom på idéen med marränger aaaalldeles själv (skitstolt och nöjd!)

Tadaaaa!



Liiite dålig bildkvalitee.. men man ser iaf hur mysigt vi har det här. Jag och min fina L <3


Kökshyllan.. Där har vi (jag) tema silver och vitt! Blir fräscht att blanda med den gröna från Hyacinten.. :)


Ser ni så fiiin gran!! ;) Har tillomed fotat snett så den ska se rak ut... ;)

Hoppas ni alla haft en bra helg. Nu ska jag mysa ner mig i sängen bredvid mitt gubbtroll! Skänker en extra hälsning till lillstrumpan som är för långt bort för en kram. Puss på dig fisen!

2 kommentarer:

Johanna sa...

Men halli hallå! Tänk att vi har suttit och pysslat ihop nästan likadana hyacintgrejsimojser :) Kul att du är tillbaka i bloggsfären. Har ofta saknat din blogghumor :) Så fint ni har det i lägenheten, och vilken kakelugn!! Så vackert!
Hoppas ni har en finfin kväll :)
Kram Johanna

Storgatans sa...

Glömt svara här ju! Bättre sent än aldrig. Taaaack! :)