måndag 26 december 2011

Julfirande 2011

Tjena bloggen. Saknat mig? Schysst. Har inte haft tid att ge dig någon uppmärksamhet. Ledsen för det... men nu är jag på gång igen! Ladda för lååångt inlägg.

Sitter i morgonrocken efter en skön festkväll med skönt folk igår. Hann med både kalasfirande och fest. Kul!

Så vart julfirandet 2011 över.. Jag har haft turen att få fira flera gånger detta året. Tycker det är tråkigt att det redan är slut för guud så mysigt det är att umgås med alla så mycket som man faktiskt gör på julen.
Började fira den 23 hemma hos Lars mamma & hennes man. Som vanligt var det imponerande mat, superfin dukning och härligt sällskap. Bröderna var samlade och flickvänner likaså, skitkul att se alla igen! Kunde inte haft en bättre kväll!

Julafton firades hemma hos mina föräldrar. Vaknade bredvid mitt fina gubbtroll som sa att katten hade lagt någon under granen. Tittade ut mot granen och ser min lilla mise ligga där under. "Hon vill dig nåt. Hör du inte att hon säger nåt till dig?" Trodde han menade att hon ville ha mat men icke. Under granen låg ett paket. Gick ut för att hämta det och läser "God jul mamma önskar Selma" Skrivet i barnstil med krokiga och felvända bokstäver. Öppnar paketet och i ligger en tröja och nyckelring med tryck på. En stor bild på katten och en text där det står "To-Lisen" Hahahahaha! Brukar kalla lilla misen för to-lisen.. Kommer från när hon var liten och såg ut som ett troll. Kallade henne för trollisen som tillslut blev tollisen för det var enklare att uttala... som senare blev To-lisen.
Har en skitkul bild på henne som Lars har tagit och nu tryckt upp på 2 nyckelringar (en till mig o en till sig själv) och 2 t-shirts (en till mig o en till min syster)
Dog av skratt i sängen. Skrattade så att tårarna rann så kul jag tyckte det var. Hela grejen.. Hahaha!
Så, så startade min morgon..

Färdigklädda i myskläder åkte vi sen hem till mina föräldrar där vi startade morgonen med en julfrukost där all sorts julmat var uppdukad. Massa snack och skratt som vanligt. "Ta meeer! Va det inte gott?" Proppmätta åkte vi tillbaka hem för att vila lite, byta om och göra oss färdiga för rond 2 där hemma. Åkte dit lagom tills Kalle Anka började och satt bänkade framför det och drack glögg. När Kalle & "kan du vissla Johanna" var slut var det dags för lite mat igen, denna gången kalkon. Åt och åt och ååååt, därefter var det gröt. Tomten kom, julklappsutdelning. Fick hur mycket fint som helst! Därefter var det den vanliga ronden för att kolla in vad alla andra fått. Julklappsspelet stod på tur och massa massa olika sorters julgodis. Mamma hade briljerat med sina olika kolor detta året också. Chili, citron, peppar och vanliga chokladkolar blev det detta året. Mmm! Stannade till klockan var efter 12 innan vi begav oss hem igen.

Hade verkligen två jättemysiga julfiranden och är så glad för båda. Vet att julklapparna inte är det som spelar mest roll, men gud så kul det är att både ge och få! Fick verkligen hur mycket fint som helst. Jättejätteglad för alltihop!

Detta var sakerna jag fick:

2 stycken parfymer från Britney Spears
Schampoo från TIGI
Body Butter från Body shop
Pincett
Nagellack
Elvisp från Electrolux
Små serveringsskålar från Cervera
Underlägg från Mairo
Filt
Plånbok
Raggsockar från Canada snow
En superfin tomte

Detta var sakerna som jag fick av hjärtat:

♥ Kofta från Bondelid
♥ Pajform från RICE
♥ Presentkort på In my house (han hade varit på jakt efter en superfin tavla som jag gillar men den fanns inte hemma så då blev det ett presentkort för att kunna köpa den när den är i lager)
♥ T-shirt + nyckelring.. ;)

Tillsammans fick vi:

Karaff från Eva Solo
Badhanddukar
Handdukar
Choklad
Pengar
STORA MACHOBOKEN från Joel (denna ska läsas utav båda enligt han.. haha)

Till Lars köpte jag: 2 stycken böcker, träningströja från Nike, 1 hoodtröja, 1 annan långärmad tröja, armband att ha iPhonen i när man springer, ordentlig termomugg från Naturkompanitet, strumpor.

Är så glad och tacksam för allt jag har. Med allt menas inte materiella saker. Är så tacksam och glad för det livet jag har, med folk jag har turen att få känna, med mitt liv tillsammans med Lars, mina systrar och familj. Japp.. tacksam.

Inga kommentarer: