fredag 18 maj 2012

Laxpaket á la Storgatans

Godkvällens sköningar!

Här hemma är det fredagsmys som gäller. Gubbtrollet ligger i soffan och är allmänt snygg och jag sitter i skrivande stund i schäslongen och tittar på både datorn & mitt snygga gubbtroll.

Fredagen har ägnats åt jobb för oss båda två och nu på kvällen har vi hunnit med bilmys & köra en leta-hus-och-nya-områden-runda som så många andra kvällar. Vi letar & letar men inte ett hus så långt ögat kan nå. Det kommer väl när man minst anar det men fy för vad roligt det hade varit om man hittat  d r ö m h u s e t  innan sommaren. TÄNK att få ha en trädgård att gå ut i (och garage till Lars :))
Igårkväll satt vi här hemma och kollade på att bygga nytt istället men den typen av hus som vi vill (ska) ha ligger på över 2 mkr utan tomt. Så....  nej ;)

Kvällens mat var det jag som stod för & håll i hatten: jag lyckades! 
( Upptäckte efter jag påbörjat detta projekt att jag fått en kommentar här på bloggen från gubbjäveln om att jag skulle stå för maten ikväll. Tur för han att jag såg kommentaren efter jag börjat annars kunde han fått vara utan! Hä hä ;) )

Fredagens mat bestod iallafall av laxpaket och jag tänkte dela med mig av receptet till dom som är intresserade. (Skitsnabbt & enkelt, det gillar vi!) 







Laxpaket á la Storgatans

4 stycken frusna laxfiléer
Färska champinjoner
Hackad tomat
Fetaost
Purjolök
Grädde
Färsk basilika
Salt & peppar
Citronpeppar

Riv 4 st lika stora bitar av aluminiumfolie, lägg 1 st laxfilé i varje bit. Krydda på & ös över smarriga ingredienser som du har hemma. Jag tog hackade tomater, purjolök, fetaost, färska skivade champinjoner & lite färsk basilika. Häll grädde över allting & "knyt ihop" paketen. Lägg alla i en ugnsform och in i ugnen. Jag hade mina inne i ca 30 minuter på 200 grader. (Om det är rätt vet jag inte men strunt samma, gott blev det!)

Inga kommentarer: