måndag 30 april 2012

ge oss ett hus!


Idag är verkligen en sån dag då jag vill ha ett hus...

Tänk att komma hem och kunna gå ut i trädgården.. Bara kunna sätta sig utomhus i sitt loppisfyndade trädgårdsmöblemang eller fixa i trädgården hade betytt såå mycket för mig.
Husletandet går in på sitt andra år snart och än har vi inte ens snuddat vid något intressant. Jo förresten, ett av husen som vi kollade på förra året var verkligen  d r ö m h u s e t  men, det låg fel. (såklart)

På hemnet finns måååånga fina hus men antingen är priset för högt, huset är för mycket renoverat och i fel stil för vår smak, det ligger för nära någon väg eller så är tomten för liten & huset är inklämt i ett pyttekvarter. Alltid är det något som är fel. MEN, skam den som ger sig! Svärmor sa någon gång att "för varje hus ni tittar på så är ni ett hus närmre ert hus" och har hon inte rätt så säg. Nu när det närmar sig våååår och sommar så blir längtan såklart ÄNNU större.

Men.... pepp pepp. Snart så!

Bilderna nedan är från ett hus från Hemnet så gärna fått bli mitt men....

Gammalt möter nytt, precis i min smak
Hemnes byrån från IKEA passar perfekt in i köket också.

Ljust & fräscht. Hej Hanna & välkommen hem...
UNDERBARA plåtlampor och skitcoolt rufft bord (dessa två sakerna står på min önskelista sen måååånga år tillbaka redan)
Kylskåpet från SMEG står också med på min önskelista sedan länge..
Ge mig..


Bilderna är som tagna ur mitt huvud. Vet inte vilka som äger huset men fy för vad bra jobbat! HUR kan man flytta FRÅN ett sånt hus?!



3 kommentarer:

Mari sa...

http://www.hemnet.se/bostad/villa-5rum-mjonas-vid-sjon-immeln-kristianstads-kommun-mjonasvagen-741-7-3755540
http://www.hemnet.se/bostad/fritidshus-4rum-bokenas-kristianstads-kommun-tornavagen-203-97-3735031
Jag vill också flytta neråt när jag ser vad man får för pengarna!

Storgatans sa...

...och du vill flytta ner för att inte bo så jävla långt ifrån mig me! Hoppas du inte får jobb & får bostadsångest så ni måste flytta hit igen! ;) Älskar dig! (det vet du men det tål att upprepas)

Storgatans sa...

...och du vill flytta ner för att inte bo så jävla långt ifrån mig me! Hoppas du inte får jobb & får bostadsångest så ni måste flytta hit igen! ;) Älskar dig! (det vet du men det tål att upprepas)