måndag 23 april 2012

tid, tid, tiiiiiid

Måndag morgon. Igen!!!

Jag fattar inte vart tiden tar vägen och jag fattar inte att jag inte hinner med mer saker än jag gör. Har försökt sätta mig ner och skriva flera gånger under helgens lopp men alla gångerna har det hänt något som gjort att jag slagit igen datorn igen. NU är jag här igen iallafall.

Helgen har gått och det var ännu en trevlig sådan.
Fredagen bjöd på jobb & senare också afterwork här i denna lilla småstad. Jag, Lars, Joel, Max & Carro, Ida & Emil var kvällens trogna gäng. Som vanligt så var det skitkul att ses & många ämnen att plöja igenom ;) Avslutade med kaffe uppe hos oss & jag var en jättetrevlig värd & somnade.. Heeeeeelt slut. Tur man har bra folk runt omkring sig :)

Lördag blev en slappedag i all sin glans. Långfrukost hemma, snabbis till klädaffären där älsklingen köpte en tröja till mig. (TACK, än en gång älskade fina gubbtroll!) Lars pysslade sen med bilar mest hela dagen och jag stack hem till mamma, efter kaffesnack hos Roland tillsammans med Lars. Hemma hos mamma blev jag sen sittandes... hon gjorde biffar och jag tittade på. Fick sen för oss att mormor skulle komma och sällskapa så jag körde och hämtade hem henne. Lååååååångfika där vi hann plöja igenom både kalas-snacket och recept-snacket. Vid 18 körde jag hem lilla mormor och sen vidare till affären där gubtrollet var. Handlade hem mat för myskväll och stack sen raka vägen hem. Film & soffmys bestod lördagskvällen av. Sköööönt.

Igår blev det bil-trix för Lars igen och jag passade på att ta bort påsken här hemma. Har verkligen inte hunnit med det innan så det var på tiden! :) Eftermiddagen ägnades åt lite matt-letande både på Jysk, Rusta & MIO. På MIO hittade vi oss en matta som föll oss i smaken så den fick det bli. Vidare från staden hem till mormor på kaffe innan vi åkte hem till oss igen. Matlagning & veckans alla matlådor fixades så att vi är kittade med mat till både jobb & sena kvällar.

Puh. Hinner inte med! Saker som jag tänkt göra läänge men inte hunnit med är: måla naglarna & läsa inredningstidningar. Hinner helt enkelt inte. Denna veckan SKA jag hinna med.
Nu måste jagf pysa här. Ska som vanligt hinna diska undan innan jag sticker & måste också ringa vaktmästaren... (element som är paj IGEN!)

Puss på er!


Eftersom jag längtat tillbaka till USA och N.Y här den senaste veckan så bjuder jag på lite bilder sen vi var där.

Mys i ett soligt N.Y. Här i central park!




passande nog så fokuserade kameran på bryggan ;) Här är vi på Bahamas!





Inga kommentarer: