måndag 16 april 2012

Vindskydd

Sådär ja, då var det måndag morgon och en kall sådan. Jag fryser så gud vet vad och känner hur det drar kalla brisar över mig titt som tätt. Värmen har varit ofungerande i denna lägenhet ett jäkla bra tag & förra veckan körde dom två långsamtgående vaktmästarna ett mindre smart drag och stängde av värmen helt. I helgen var jag nära att införskaffa mig en presenning så att jag kunde bygga mig mitt eget vindskydd i sovrummet så att vi iallafall kunde sova varmt. Min plan skred dock inte till verk så jag har varit FULLT påklädd från topp till tå även i sängen. Jackan har jag inte tagit av mig förrän jag lagt mig i sängen för så kallt har det varit. I skrivande stund är det en jääääääävligt kall Hanna som sitter här och skriver. Med jämna mellanrum får jag värma händerna under täcket för att inte frysa ihjäl. Fy för! Detta frysande gör att jag tappar lusten att resa mig från min täck-grotta som jag ständigt bygger upp så fort jag sätter mig. Jag blir lam & tar inte för mig nånting just för att det är för kallt att flytta sig utanför denna varma grotta. Hyyyyyyy. Jag hatar att frysa. Haaaaaaatar.

När man har det såhär hemma så får man sticka någonannanstans för att få upp värmen så det har vi gjort. Fredag kväll tillbringades hemma hos mina päron för let's dance & götteri. Lördag förmiddag träffade jag goa Carro för ett antal timmars promenixande & snicksnackande. Mycket trevligt, som alltid! :)
Söndag blev en dag i bilens tecken då min älskade hittade en bil, denna gången i Göteborg. Roland - ställde upp som sällskap (som alltid!) och följde med oss upp för att hämta hem denna bilen. Heldagsutflykt som resulterade i att det blev senare än vanligt med söndagens matlagning & matlådor-projekt. Dock hann vi med det också så vi är kittade med mat även denna veckan! :)

Nej, nu måste jag sticka. Tänker köra ett gäng upphopp genom lägenheten för att få upp värmen. HY! Det är förresten ingen tillfällighet att HY & FY är jävligt lika.

Puss!


Inga kommentarer: